Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
bollen__ skrev:Hur är det att läsa den på distans, är det svårt?
Har man någon praktik osv. ?
Tycker det är så synd att man måste ha en annan utbildning eller 5 års arbetserfarenhet, är så svårt när man nyss slutat gymnasiet..
bollen__ skrev:Samhälls.
Jo jag förstår att det har med ansvar osv. att göra, men det är så många utbildningar nu, som man inte kan komma in på direkt efter gymnasiet. men man kan nästan inte få något jobb heller, så vad tusan har dom tänkt att vi som nyss slutat gymnasiet ska göra? bara gå hemma eller?!
bollen__ skrev:Tack för "peptalken" det känns mycket bättre!
jo min mamma tycker också att jag ska ta det lugnt, försöka få nå jobb, nån praktik osv. tills jag vet vad jag vill! så det blir nog så..
hehibo skrev:Hej!
såg era inlägg och frågor om ridterapiutbildningen. jag är med i den första "kullen" så om ni undrar något om utbildningen kan jag gärna svara på frågor/
Mims1 skrev:I England har man kommit längre än Sverige, där finns utbildningar.
Jag var i Irland 3½år och där finns det litegrann (heter Animal Assisted Therapies, kombineras ibland med Animal Assisted Activities). Jag har varit på en gård som använder det men inte bara med hästar, mer som en 4H-gård fast i terapisyfte. Dyrt och svårt att få beviljat av landstinget.
Mims1 skrev:I England har man kommit längre än Sverige, där finns utbildningar.
Jag var i Irland 3½år och där finns det litegrann (heter Animal Assisted Therapies, kombineras ibland med Animal Assisted Activities). Jag har varit på en gård som använder det men inte bara med hästar, mer som en 4H-gård fast i terapisyfte. Dyrt och svårt att få beviljat av landstinget.
Stolermeyer skrev:Jag puttar upp lite ifall hehibo kikar in här...
Nån annan som hört nåt om utbildningen?
mimus skrev:Det har gått några kurser i Sverige med det temat.
Jag har gått en av dem.
På det behandlingshem där jag jobbar tillämpar vi AAA i vårat arbete med traumatiserade barn.
Vi jobbar med häst, grisar, getter och kaniner.
Det är en liten del i våran verksamhet, men fantastiskt spännande och ger resultat.
Stolermeyer skrev:Vad roligt! Upprepar några av frågorna jag ställde hehibo:
Vad har de flesta för bakgrund som går utbildningen, hur kommer de att jobba med ridterapin? Är det t.ex många som kommer att använda ridterapi på sitt nuvarande jobb eller redan använder ridterapi?
Vad tycker du om utbildningen så här långt? Vad har du själv för bakgrund?
Tyvärr kan jag inte söka nu, jag pluggar som bäst och har egentligen inte alla ansökningskrav uppfyllda (ännu). Så jag hoppas att detta är en utbildning som kommer att finnas kvar!