Det är så roligt när det går så bra! Det kan man leva på i flera dar : D
@GoLightly
Min lektion gick också bra! Vi red mycket självständigt, tränade på enhandsfattning och styra, det var nästan lättare utan några tyglar, som på förra lektionen, för då fick man verkligen använda sin sits och skänklar, nu när jag hade tyglar igen försökte jag använda dom för mycket istället när jag inte fick till det ordentligt med ben och sits, och då blev det lite sämre. Tror jag :P Är så mycket nytt detta med western!
Fick iaf rida en av favoriterna som jag haft nästan varje lektion på sista tiden. Och fick beröm för att vi fick till en bra jog, det var tydligen inte alla som kunde det med honom, han vill gärna springa lite fort
Ridläraren sa att jag var mjuk i handen och gav snabb eftergift när han sänkte tempot, och att just denna hästen känner det så väl och tycker om det (såklart). Dom andra hästarna kanske är lite mer förlåtande då, antar jag. Så det var kul att höra!
Fick också beröm för att jag inte började bromsa en massa med tyglarna när han blev för snabb i galoppen, utan höll mig lugn och sådäringa. Fast jag känner mig väldigt trygg på denna hästen, på vissa kan jag bli lite spänd i galoppen, jag får för mig att vi ska snubbla eller... välta i svängar haha