Det tar tid att ändra på sig själv, inget som sker en över en dag så att säga. Det är bra att du är medveten om det, bara det är ett steg i rätt riktning.
Jag har själv varit lite av en perfektionist i ridningen och blivit väldigt nedstämd och inte trott att jag kunde rida, då jag inte fick till det. Det var min dåvarande tränare som fick mig att inse att när det gick dåligt (enligt vad jag trodde) var jag på väg uppåt i utvecklingen och att ridningen ska vara lite svår för annars kommer man inte vidare.
I hoppningen gick det mindre bra och jag var en riktig fegis, tills min tränare sa till mig "släng fegistanten i hörnet och rid", när jag inte tänkte så mycket i hoppningen utan bara red och koncentrerade mig på vägarna och rätt tempo istället för höjden på hindren gick allt mycket bättre.
Så det tar tid att ändra på sig själv, nu har jag mer den inställningen att jag ska ha kul, får jag hästen att gå i form är det ett plus, men fokus ligger på min egen sits och mig själv, finns massor att bli bättre på den punkten.
Försöker fortfarande lära mig att känna om jag har rätt galopp och sitter på rätt sittben i lättridningen utan att kika ner på hästens bog, det är svårt.
Det där med rätt nedsittningsben alltså...
Jag tänker också alldeles för mycket när jag rider. Och så fattar jag inte och så låser jag mig = blir frustrerad och så blir det pannkaka
Och med så mycket annat i livet går ju inte utvecklingskurvan spikrakt uppåt i ridningen, och det är nog tur