Gud okej, tillåter mig att kritisera mitt eget inlägg, snurrar verkligen in mig i fel saker så förstår de som missförstått. Men nu förtydligar jag: Jag vill veta vad ni som hästägare söker hos en medryttare, och hur man kan skaffa sig de erfarenheterna? Alltså skapa ett bättre "cv"?Hej!
Jag är en fjortonåring (snart 15) från norra Sverige som skulle behöva lite bra tips och svar kring ett litet problem jag har!
Först lite om mig då: jag har ridit ci. Ett år (varav en termin privatlektioner). Då har jag ridit en gång i veckan och även en gång i veckan via skolan en av terminerna. Dessutom har jag hjälpt till med en kompis häst lite då och då, men blir alldeles för sällan!
Även praoat på ett stort stall här i stan där jag fick mycket bra omdöme och även lovad helgjobb och sommarjobb när jag fyllt 15
Där fick jag testa på att som har med stall att göra och även skötsel osv. Älskar värkligen allting runtom själva ridningen också
Ska hoppa min första tävling imorgon (tror det blir ca. 50 cm) och känns helt sjukt med tanke på hur kort tid jag ridit om man räknar år. Problemet är ju att folk värkar göra det, istället för att titta på hur mycket man faktiskt kan.
Jag har lärt mig otroligt mycket under mitt år, och fått mycket beröm av utbildade ridlärare. Rider just nu med grupper som ridit ca. 5 år, men grejen är ju att de har ju liksom följt ”planen”, det har ju inte jag gjort. Har även lyckats hänga med i grupper där de andra ryttarna ridit betydligt längre.
Men mitt problem är alltså att folk värkar räkna år, istället för erfarenheter och det blir väldigt jobbigt för mig då jag liksom inte har ett bra ”cv” med mitt lilla, lilla år jämfört med andras 7-8...när jag tex ska leta efter medryttarhäst eller liknande. Dessutom tror jag folk har väldigt svårt att förstå hur mycket jag kan då jag bara berättar, ”jag har ridit ett år”. Så min fråga är alltså vad ni hade gjort om ni var i min sits? Nått tips på hur man kan skaffa sig ett bättre ”cv”?
Den enda som har hyfsad koll på hur mycket jag kan är min mamma men skulle vilja visa henne så mycket mer! Hur ska jag tex kunna visa det?
Tacksam för svar! Kram
Och fråga nummer två, NÄR det är dags att söka medryttare, hur ska jag på bästa sätt visa vad jag kan, alltså vad vill ni ha: en provridning, en film, bara en kort text osv?
Hur blir man så intressant så möjligt, när tiden är inne liksom?