Ridhus vett??

Mitra

Trådstartare
Idag när jag var på löshoppning med mitt sto. så var de lite försenade så jag fick leda henne runt lite på gårdsplanen. Jag gick även in i gången till det ena ridhuset och ställde mig och läsa på anslagstavlan. OBS det är utanför själv där man rider. (Var jag tränar så finns det två ridhus) Eftersom hon inte gillar att vara ensam så gnäggade hon en hel del under hela tiden som vi väntade på våran tur. Jag gick även runt med henne runt ridhusen.

När jag kommer tillbaka till det stora ridhuset så kommer det ut en kvinna som bestämt säger till mig att gå någon annan stanns med min hingst eftersom den stör hästarna inne i ridhuset när den gnäggar. När jag upplyste henne om att det var ett sto och inte en hingst. så blev hon lite purken. Samtidigt så frågade jag henne om var hade du då tänkt att jag skulle vara med henne eftersom en gnäggning hörs över allt. Det hade hon inte något svar på. Utan svaret blev ja inte här ialla fall.

Är det fler som har råkat ut för något liknade?
 
Man stöter på sådana människor lite var stans. Ibland kan man fundera om personerna i fråga över huvud taget har några hj...celler, (som i ditt fall). Man tycker att eftersom vi håller på med hästeri så borde folk förstå, men ack nej. Jag kan bli galen när man rider ut och så kommer det någon upp i rumpan på en i tokgalopp (det finns mycket häst där jag bor) självklart så hör ju ens egen häst det och kan reagera därefter så kan komentaren bli från den andra: Oj, vilken bångstyrig häst du har. Gaahhh!
 
Det är så tråkigt med sånt här! Och tyvärr händer det ofta sånna här saker. Jag tycker att om man har hästintresse så borde man ju förstå andra människor som har samma intresse. Man borde ju kunna sätta sig in i den andres situation och visa lite empati.
Vet många sånna här exempel, tex när folk blir sura för att ens häst är lite pratig. Finns så mycket små saker som folk kan bli irreterade över och verkligen lägga ner hela sin själ i att argumentera om nått litet.
Synd att det ska vara så här!
 
*skrat*Herregud! Om inte deras hästar klarar av att höra andra hästar så får de väl skicka hästarna på utbildning då! Det är väl normalt att en häst gnäggar, hur gör de på tävlingar?
Det fanns väl ingen skylt som på bibloteken att man ska vara tyst? :rofl: :rofl: :rofl:

Jag vet inte vad jag hade svarat om någon sagt så till mig, skrattat förmodligen...
 
jag håller med dig.

Men det finns verkligen såna människor som inte ser längre än näsan röcker, eller rättare sagt deras stackars hästar blir nervvrak för ingenting.

Jag har berättat det förr...

Min kompis hade varit på hoppträning på ett RIKTIGT dressyrställe. Eftersom det var första gången de var där så kunde de inte riktigt rutinerna till 100 procent. Så de råkade lasta ur ponnyn på personbilsparkeringen, som ligger jämte stallet, istället för på andra sidan bredvid ridhuset där man tydligen skulle lasta på och av. I vilket fall som helst så blev de uppringda efter träningen av sin tränare som hade fått ett MYCKET upprört smtal från en av dressyrhäxorna att hennes häst hade blivit GALEN i boxen när den hört dem lasta på och av ponnyn (ponnyn går rakt in och rakt ut utan något krångel) den hade blivit så galen att den slitit av sig alla benlindor....man undrar ju hur den hästen mår psykiskt om den inte klarar att en häst lastas i närheten :crazy:
 
Vissa människor har inte alla skruvar på plats, hur farao kan de rida ut i trafik eller vara på tävling? Det är märkligt hur man kan hänga upp sig på strunt saker. Naturligtvis ska man följa de regler som finns men man måste ha rätt att göra misstag. Dessutom måste man ta hänsyn, jag har ridit unghästar i ridhuset där galna "ponny ungar" galopperat hej vilt, men på något sätt är det något jag får leva med eftersom de betalar lika mycket som jag för rätten att rida där, annars får jag ju skaffa eget ridhus om det inte passar..... Om man nu inte kan komma överens och ta hänsyn till varandra..
 
Hur litet erfarenhet har man om man inte kan skilja på när en hingst och när ett sto gnäggar????

Jisus!

/Kung Tulle
 
Säger detsamma... när en hingst SKRIKER så hörs det!
Människan har antagligen aldrig stött på en hingst om hon inte kan höra skillnaden.
/
Susanne
 
Ja, jag säger då det....det finns folk till allt och tyvärr finns det för många av de som saknar empati för andra. Vad gör de om deras häst gnäggar? Du kanske skulle upplyst henne om att hästar faktiskt är flockdjur. :confused:
 
Jag kanske skulle ha bett henne stoppa bomull i öronen på sin häst så att den inte stördes av hennes gnäggningar. :idea:
 
Orkar inte mer än le åt sådana människor.

Gnäggas det aldrig någonsin där annars då? :rofl:
 
De rider helt enkelt inte ut i trafik ! Tävlar gör de, men detta exemplet handlar om en dressyrryttare på HÖG nivå med svenska mått mätt, typ GP. Då sitter de ju och drar i sina kandar så knogarna vitnar !

Jag tycker att allmän hänsyn är viktigt. Men det får ju verkligen inte gå till överdrift.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: igbest
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
Ridning Behöver bara skriva av mig lite. För några månader sen köpte vi ett litet C-ponny sto på 10 år. Hon kom nyligen från Irland. Hon har...
Svar
10
· Visningar
1 403
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp