Rider du alltid ditt bästa?!

Sv: Rider du alltid ditt bästa?!

Eller jmf bilkörning som någon ovan. När jag kör bil kan jag föra en någorlunda normal konversation, lyssna på radio, höra ljudbok om det är så. Inga djupare konversationer, inga mobilsamtal utöver "sitter i kö sen till middagen", jag behöver praktiskt taget någotdera eftersom jag kör samma sträcka ofta.

Då kör jag kanske inte mitt bästa, jag lägger inte den pressen att jag behöver köra mitt bästa, inga 140 km i timman på grusväg 100% koncentration eller vad folk kan hitta på. De flesta jag känner kan köra bil bra och prata samtidigt, trodde de flesta tyckte det var ok att rida ut och prata samtidigt. 100% koncentration kör jag när jag gör ngt extra svårt.
 
Sv: Rider du alltid ditt bästa?!

Jag har en väldigt känslig unghäst (4 år, arab) som ALLTID kräver 100% koncentration, så ja jag rider alltid så bra jag kan! Dock väldigt ringrostig nu för jag har inte ridit "ordentligt" på 5 år, men nej ingen "busridning" eller "slarvridning" här inte. Spelar ingen roll om någon ser på eller om jag rider helt ensam. Min koncentration ligger alltid på mig & hästen. :)
 
Sv: Rider du alltid ditt bästa?!

Njä.

På banan rider jag alltid mitt bästa, är fokuserad till hundra procent. Ute så blir det både och, sitter och bara lullar eller busgalopperar ungefär hälften av tiden men rider ordentligt hälften av tiden, i form och med tempoväxlingar, sidförflyttningar och så. Hade aldrig orkat sitta och bara lulla i två timmar ute, det är alldeles för tråkigt.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 410
Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp