Riddarfärger

opus

Trådstartare
Jag ska börja med riddarspel och undrar vart man kan vända sig gällande färger, namn osv??

Så man inte tar någons färgkombination eller så.

Finns det någon bra hemsida??

Sv: Riddarfärger

dock är det inte alla sköldar som finnsa där. Ta kontakt med SRS och kolla med dom direkt istället. Mitt tips vad det gäller heraldiken (dvs färger och motiv) är att du vänder dig till svenska heraldiksa föreningen http://www.heraldik.se har jag för mig...

Buuuuäääähh!!! Min sköld fanns inte med på SRS hemsida! Mobbing...

Nordic har inga sköldar med - men jag har hört viskas om att SRSs hemsida skall uppdateras så det kanske är på gång

Jo, Nordic har sköldar med. Korpen, Bocken, Neptun, Nordicskölden och ett par till. Men inte min... *storgråta*

ofan - då har han uppdaterat sen jag var in sist =)
Nåja - vi får väl se till att skicka in resterande sköldar också!

jag har ingen anning.. men de skulle jag med vilja veta.. för ja har gjort ett torner täcke...

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 964
Senast: MML
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 220
Senast: Nevermind
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 814
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar