Ridbanebelysning

Equilina

Trådstartare
Det här med lampor... Jag planerar ridbana och har noll och ingen aning om hur mycket ljus som behövs. Banan kommer vara 20x40 och jag tänker mig två stolpar på ena långsidan och 1-2 lampor på en husgavel ungefär mitt på andra långsidan. Jag vill ha halogenlampor och kunna hoppa lite.

Hur många watt, lumen, vadmannuskaräknapå behövs?
Vad har ni på era banor?
 
Vi har LED i 125 Watt, 11000 lumen, 2500:- lampan.

Vi har 8 stycken på en ridbana på 70 x 35 meter. Vi har fördelat dem på 4 stolpar och vinklat dem som vi vill ha dem.
Det räcker till att hoppa en kolsvart kväll. Vi löshoppar även med det. Skulle man vilja ha mer? Ja, gärna om du frågar. Man vill ju helst ha dagsljus över hela banan. ;)

Jag tänker att man lätt kan klara sig riktigt bra på 3-4 stycken på en liten bana och då är det ju LED.
 
Vi har LED i 125 Watt, 11000 lumen, 2500:- lampan.

Vi har 8 stycken på en ridbana på 70 x 35 meter. Vi har fördelat dem på 4 stolpar och vinklat dem som vi vill ha dem.
Det räcker till att hoppa en kolsvart kväll. Vi löshoppar även med det. Skulle man vilja ha mer? Ja, gärna om du frågar. Man vill ju helst ha dagsljus över hela banan. ;)

Jag tänker att man lätt kan klara sig riktigt bra på 3-4 stycken på en liten bana och då är det ju LED.

Tack för svar! Ja, visst hade dagsljus varit trevligt, men jag måste hålla mig på en rimlig nivå liksom :D
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
324
· Visningar
30 468
Senast: Emuliiaa
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 037
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 477
Senast: Cambrie
·
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp