rida omkull hinder

T

tratten

En teoretisk fråga.....
Om man är inne på en tävlingsbana, och rider snäva svängar, och rundar ett hinder, inte det man ska hoppa alltså utan ett som man redan hoppat eller ska hoppa senare, men rundar så snävt att man råkar knuffa till hinderstödet så att bommen faller, vad händer då???? Blir man belastad med fel???? :confused:

4 fel lr utesluten eftersom det ibland kan gillas som att du hoppat det och alltså ridit fel väg.

Det beror lite på hur det går till. ÄR det helt klart att du inte försökt hoppa hindret så får du inga fel för 'rivningen', men om domaren måste ge dig 'vänta' signal för att hindret ska hinna byggas upp innan du hoppar det så får du tidstillägg, på samma sätt som när du måste vänta pga rivning i samband med vägran

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 340
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 378
Senast: Blyger
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 386
Senast: Ullmerkott
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 902
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar