Rida med sidepull istället för träns?

Sv: Rida med sidepull istället för träns?

Ne, jag gav nog 600 för mitt sidepull. Det är gjort efter min hästs mått och jag är supernöjd. Ska nog beställa ett till min lillkille också. :)

Funderar på om man kan kombinera bettlöst och bett samtidigt, så man rider med dubbla tyglar.
Har börjat med stång, hästen trivs så grymt mycket bättre med den och lyssnar super, men ibland måste jag ta igenom böjningen mycket mycket mer. Det blir inte bra med stången. Så tänkte om man kanske kunde kombinera..

Hmm.. Jag återkommer med rapport!

När jag red engelskt red jag alltid in mina hästar med kapson och tygel + tränsbett och tygel. De var ju vana vid kapsonen från markarbetet så det kändes bra att kunna ta i de tyglarna även från ryggen.

Med western så rider jag ju som sagt på sidepull först. Jobbar parallellt med tränsbett i markarbetet men har aldrig behövt båda delarna från ryggen.

Jag hade helt glömt bort den tanken :D
Min käre häst är lite egensinnig och glömmer ganska ofta vad matte ber om. Han fuskar gärna.
Men nu när vi båda vant oss vid stången bättre (noga räknat ett snaffle med skänklar, ledat) är det inga bekymmer längre.
Tror jag ska försöka med någon slags kombo ändå bara för att se om det funkar :D

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 244
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 392
Senast: Sel
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 805
Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
16 304
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar