Sv: Rhc 2012

Skulle bara vara där över dagen eftersom jag jobbar idag. Delad tur dessutom *zZzzZ*
Men hade beräknat att vara hemma igår natt, inte så tidigt som 22:00 (eller ja vi var hemma strax efter nio men var tvungen att åka ut och pussa Curry :love: )
Nästa år ska jag lägga in semester i tid och ha boende.

Jag har tagit en del bilder från cuttingen. Mest på en tjej (ingen aning om namn) som kämpade på bra! Sen regnade det för mkt för att fota :(

Damn, det var hurtigt att bara åka över dagen. Hur långt hade ni enkel resa?

Nice, samma här. Jag ska fasiken paxa den helgen tidigt som tusan.

Kul med bilder men synd när vädret sitter ovh förstör dem >.<

Lägg gärna upp om du har lust.:bump:

30 mil enkel resa...............................................................................
Håller på att ladda upp! Mindes fel var mycket blandade bilder men alla från cuttingen.

Bombar med de foton jag tog.
Riktigt trist att jag inte hade något objektiv att jobba med, orginalet till kameran är det noll zoom på. Annars hade man kunnat få mycket coola bilder!
Fritt fram att stjäla bilderna om det är någon bukefalist på bilderna!

dsc_0331_207327924.jpg

dsc_0333_207328004.jpg

dsc_0335_207328038.jpg

dsc_0338_207328063.jpg

dsc_0339_207328095.jpg

dsc_0342_207328116.jpg

dsc_0345_207328145.jpg

Den lilla svarta var så ball!

Årets Chappen slut och jag ser genast fram emot nästa år!
Går det som JAG vill att det ska gå så tävlar jag i ranch trail då, kommer att börja träna i morgon, för fy tusan vad laddad och inspirerad man blir efter en helg där!:love:

Och so vanligt känns det lite tot att komma hem och sakna sand i kläder, sunkigt boende och allt promenerande:p

Det känns i benen att man har varit på Chappen. Ska dock bli skönt att sova i en riktig säng. Troligen åker vi ner och tittar i augusti igen.

*KL*
Några bitar av årets RTC lämnar extra stora avtryck i åtminstone mitt minne.
Vädret - mycket vatten och ofta
Oskar - vad månde bliva?! :bow:
Dummykalven - som visade sig vara mindre tuff än namnet antydde
Ranchtrailen - i kul men ovan(lig) miljö
Korna - litet för många och dominerande för just min smak
Olyckorna - varav väl egentligen bara en riktigt allvarlig; jag hoppas verkligen att den avkastade fanryttaren blir snabbt och fullt tillfrisknad
Husvagnen - en alldeles egen bo-burk för första gången, work in progress men funkade över förväntan :)

Samma här, är sjukt sugen på att vara med nästa år! Man har väl inte en chans mot vissa förstås, men helt klart värt ett försök. Man blir väldigt inspirerad av några dagar på HC.

Var det något på fredagen? Ambulansen kom från tävlingsområdet med blåljus på:crazy:....

Olyckan på lördag kväll såg verkligen otäck ut, men efter vad jag hört var det ingen fara, antar att tjejen var rejält chockad och antagligen tappade luften..

Vad hände med fanryttaren?
Hästen blev rädd, möjligen för en av flaggorna, och började bocka och galoppera från gateområdet längs asfaltvägen bort mot tävlingsentrén. Ryttaren kunde sitta kvar ett tag, men det gick rätt fort och studsigt och hon åkte av till slut i höjd med den röda goosenecken. Själva fallet var skymt för oss av trailern men smällen mot sopcontainern hördes obehagligt väl. Det såg mycket otäckt ut, och jag är inte särskilt känslig.
Vet inte vem hon är eller om hon är aktiv på Buke, men hoppas verkligen att det blir bra.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
774
Senast: Freazer
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 562
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: valy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 395
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar