Sv: Rhc 2012

Under alla år jag har varit på Chappen så har det varit mellan 27-40 grader. Missade första året. V26 är det alltid tokvarmt på chappen

Spöregna det inte första två åren? Sen dess har det varit näst intill för varmt!! Förra året kom det faktiskt lite regn sista dagarna..

SMHI:s prognos ser bäst ut just nu, så jag litar helt enkelt på den!:p
Vill verkligen ner och ska visserligen troligen sova i bilen, men hur kul är det att sitta i regn på tävlingen?

Första året var det väl rekordregn? Snudd på katastrof i södra Sverige med översvämningar och elände!

Men därefter har det bara handlat om enstaka regnskurar och DET kan jag helt klart stå ut med!:D

Har två bekanta som ska tävla så det lutar åt ett besök!

Finns det någon här som ska åka till chappen på fre kväll eller lördag morgon och vill ha sällskap i bilen? Vi är tre stycken som hade tänkt att åka från Jönköping på fre kväll men min bil har dött...
Alternativt, någon som vet om man kan ta sig dit med buss??

Hmm, jag åker antagligen 26an ner. Vet dock inte när jag åker än. Blir förmodligen fredag eftermiddag. PMa om ni vill med :)

Tack =)
Eventuellt så har jag fått tag i en bil! *hoppas hoppas hoppas*
Vet du ungefär vilken tid ni åker? PM.ar om det inte löser sig med bilen

Nä, jag har ingenting planerat än.. Bilägaren (aka min sambo) slutar jobbet vid halv fyra, så jag åker typ då skulle jag tro. Vet inte om jag har jobb än heller, jag får veta imorgon.

Någon som redan är på plats?

Enligt SMHI ska enbart lördagen erbjuda regn, stooort paraply införskaffat!

ankommer sent torsdag kväll!:laugh:

Någon som redan är på plats?

Enligt SMHI ska enbart lördagen erbjuda regn, stooort paraply införskaffat!

ankommer sent torsdag kväll!:laugh:
Jadå, vi är på plats sedan i eftermiddags. Vädergudarna fintade rejält med uppehåll och till o med sol + värme hemmavid och helt ok väder hela vägen hit, men när vi svängde in på campingen öppnade sig den kolsvarta himlen. Alla störtskurars oheliga urmoder dränkte oss en stund, komplett med åska. Nu har det faktiskt varit uppehåll och hyfsat ljus himmel ett par timmar, men paraply är nog en bra grej. :)

Åh vad störd jag blir. Kom på nu 10 mil hemifrån att vi glömt wras-korten.
Nu måste vi betala inträde! Haha du helvete.
Vad kostar det?

Jag och min familj blir bara nere två dagar.Kortaste trippen på alla år. Kände för första gången inget behov av att vara längre än så :o

GUD vad det regnade igår! :(
Jag orkade knappt se några ritter alls. Som ropingen, halva cuttingen och typ 4 ryttare i worken sen gav mina leder upp i kylan. Så vi åkte hem efter 7 tappra timmar.
Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen jag lyckades bränna 6 tusen på shoppingområdet ändå.

Åkte du HEM?! eller hem till campingen?

Argh.. Jag är så fruktansvärt avis på er som åkte ner. Jag fick varken ledigt från jobbet eller hade någon att dela husvagn med, så det sket sig åt alla håll och kanter.

Håller med lewellyn - bilder efterlyses!

Och om någon hittar ett snyggt showträns med mossgröna inslag i tex chonchos så mottages det tacksamt :D

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
774
Senast: Freazer
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 562
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: valy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 395
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar