JDFJ

Trådstartare
Vilka ska dit?
Tävla eller som åskådare?
Jag undrar på vad det finns för övernattningsmöjligheter på eller i närheten av området (FÖRUTOM husvagn etc).
Tips? :)

Sv: Rhc 2012

Vilka ska dit?
Tävla eller som åskådare?
Jag undrar på vad det finns för övernattningsmöjligheter på eller i närheten av området (FÖRUTOM husvagn etc).
Tips? :)
Vi kommer, inte ens vilda hästar... ja, du fattar. :) Bara åskådare även i år dock. Övernattning är nog strängt taget bara tält/husvagn som finns att välja på. Stugorna och hotellrummen bokades slut på två timmar när de släpptes i vintras, och jag har svårt att föreställa mig att det finns mer än nån enstaka hundkoja att hyra den veckan i samma kommun. :crazy:

Blir en helvecka i husvagn under RHC-veckan, med Snubbelfot + fru som grannar/sällskap/partners in crime... Kommer ladda med mycket gott att grilla, kylen full av öl, laptopen laddad med countrymusik och en lång shoppinglista...

Snubbelfot; avslutar vi veckan med en 'Death'? ;)

Har varit på Chappen minst gång varje år sedan början av 80-talet. När RHC startade så var valet vilken dag man åkte dit och det utökades till att vi är där Ons-Sön oftast. Ibland åker bara jag och gubben och ibland tar vi med pojkarna. Varierar mellan stuga/husvagn/husbil. Ett år tog vi även med tält. Trivs bäst i husvagnen faktiskt.

Finns det något bättre att sitta på sandbanken med en kall öl i näven en varm sommarkväll?

Jag kommer utan häst i år. Är min och sambons enda gemensamma semestervecka, så kommer nog ner på torsdagen.
Lär nog bo i bilen i år igen...

Jag kommer med som vanligt. Vet dock inte hur länge eller vilken dag. Tyvärr krockar det med andra jippon på Axevalla i år :(

Kommer som publik med stoor "vill ha" lista ;)
Har husvagn och kommer vara där tis kväll el ons fm-söndag.
Ska bli så kul har bara missat ett enda år sen rhc började pga jobb.
Jag och barnen åker dit med husvagnen först så kommer gubben till helgen eftersom han måste jobba.
Shootingstar
Sandbanken sitter vi alltid på dock med cider ist för öl :D

Jag och sambon åker ner någon av dagarna, om båda har ledigt. Inte fått schemat än... Vi får väl sova i saaben. Haha.

Haha, det är min sambos. Jag försöker få honom att byta, men han gillar sin slitvarg.:devil:

Jag kommer med sambo och son. Ska bo i vår husvagn:). Blir första året för mig så förväntningarna är höga! Och shoppinglistan lång...

Blir antagligen ingenting av med det för min del i år:mad:. Fånghäst hemma (förhoppningsvis med föl vid sidan) och då blir det inte så lätt med avlastningen.

Får sikta på 2013 i stället, vore kul att ställa upp i Ranch trail....:grin:

Föresten, inträden och parkering etc. Hur funkar det? Köper man online eller på plats eller?

Inträde har andra år varit gratis om man kan visa upp medlemskort från WRAS-ansluten klubb..

Antar att det är samma även i år.

mvh Eva

Mjaha vad snitsigt. Då får vi valuta för våra medlemspengar med andra ord. *Mutter*

Parkeringen är fri, inträdet fritt för WRAS-medlemmar (och för oss infödingar med patientbricka :D).

Boende, tja hur långt har man lust att åka? Det finns vandrarhem runt om i Gnosjö kommun , och i Gislaveds kommun finns ett par ställen. Till Värnamo är det inte heller speciellt långt Länk till boende

Jag gör som jag har gjort varenda år, jag bor hos päronen i Gislaved. Får se hur många dagar det blir, beror på hur och om jag jobbar. Har varit på High chaparall varenda år så länge jag levt tror jag :p

Tack för tipsen!
Jag tror dock att vi dyker hemåt på kvällen/natten alt. knoppar några timmar i bilen.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
774
Senast: Freazer
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 562
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: valy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 395
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar