Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag tror att jag kommer vara lugn när jag väl är på plats. Det har i alla fall varit så de senaste gångerna jag startat på WT, att det är värst veckan innan. Imorgon ska vi åka och träna med vilt tillsammans med uppfödaren också (hon startar på samma prov med kullbror till min yngsta) så vi kommer nog vara väl förberedda.
Precis hon. Fast han börjar ju bli lite till åren nu så den hon startar på lördag är nog den som hon tänkt ska axla hans mantel. Han är också superfin och djuuuupt foxröd.
Kul! Det kommer gå toppen, skönt också med uppfödarens ögon på en innan start, så man kan slipa till det där sista
Jag såg det! Kollade in unghunden på hennes hemsida, han ser verkligen fin ut också! Men det är ingen avkomma till hennes äldre hane?
Ja, precis!
Nej, det är.. hm... det här borde jag ju veta eftersom jag har en kullsyster till honom. Hans mormor är kullsyster med den äldre hanen.
Tränat ikväll. Körde mest passivitet och använde sök som belöning. Mycket fint fokus i fotgående och kunde slappna av hyfsat när kompisarna jobbade.
Lyssnade för en gång skull när jag riktade henne i söket.
Är det ngn som har koll på reglerna för att använda apportkastare? Måste man ha markägarens tillstånd?
Vi var på kommunens mark ikväll, borde kanske kolla med jägmästaren..
Vi tränade med en kompis och hennes tollare igår. I söket börjar Lyra ta sig, även om det inte är med det där trycket jag skulle vilja ha. Lite problem på en stor gås men hon kämpade in den. Sen vägrade hon gå i vattnet mer än till magen - slutade med att jag själv fick gå i för att anden skulle komma in... Behaglig temperatur i vattnet i alla fall och kängorna stod emot bra till det rann ner i dom ovanifrån.
Lyra är så finkänslig, igår var det jättefin botten men hon gick ändå inte i... När hon väl simmar är det inga konstigheter, känns mer som att hon inte känner för att gå i. Hon är inte superpepp på varken dummies eller fågel så det är inte att hon står och gärna vill gå i men inte riktigt vågar utan snarare "jag känner inte för att hämta den just nu..." Tips på hur vi kan träna?
Har inte provat skott på vatten, däremot i skogen och då var det nästan så hon tyckte det var lite jobbigt med skottet. Det är iofs ett tag sedan så klart värt att prova i vattnet!Tror du att hon tänder till på skott?
Har inte provat skott på vatten, däremot i skogen och då var det nästan så hon tyckte det var lite jobbigt med skottet. Det är iofs ett tag sedan så klart värt att prova i vattnet!
Ingen skillnad om hon får knalla. Jag har kampbelönat dummiesarna, enda sättet att få henne lite intresserad. Har även kört med mjukare kampleksak med pip i för att belöna när hon plockat dummies. Så fort hon lyft så har hon fått ett varsågod att ta kampleksaken som jag håller i handen. Alltså inga krav på att hålla hela vägen in eller så till en början.Hm, det är kanske dumt att testa på vatten om hon kan vara tveksam på skott där?
Hur är hon i övrigt med lekbelöningar? Kan du använda dummien i andra lägen (som belöning) för att öka värdet på den? Tennisbollar?
Blir det någon skillnad om hon får "knalla" i vattnet, typ gå samtidigt som du kastar?
100 frågor
Min är också lite brydd på vatten, men det brukas lossna bara jag får i henne första gången. Senaste gångerna har jag löst det genom att skicka henne på linjetag ut i vattnet. Då är hon mycket mer taggad.Ingen skillnad om hon får knalla. Jag har kampbelönat dummiesarna, enda sättet att få henne lite intresserad. Har även kört med mjukare kampleksak med pip i för att belöna när hon plockat dummies. Så fort hon lyft så har hon fått ett varsågod att ta kampleksaken som jag håller i handen. Alltså inga krav på att hålla hela vägen in eller så till en början.
Vanliga tennisbollar är sådär, kong har en mindre variant med pip i som är ganska rolig. Beställde lite nya leksaker innan idag för att se om det gör någon skillnad i att det blir lite mer olika saker. Beställde en enhörning med pip tex
Hon har liksom inte drivet, känner hon inte för det så gör hon det inte om jag verkligen inte tvingar henne.
Funderar på att be en veterinär kolla halsen, så det inte är tonsillerna eller något sådant som spökar.
Efter första igången så går det lite lättare, satte henne i bilen igår efter att hon gått i tre gånger och när jag tog ut henne igen så gick hon inte i.Min är också lite brydd på vatten, men det brukas lossna bara jag får i henne första gången. Senaste gångerna har jag löst det genom att skicka henne på linjetag ut i vattnet. Då är hon mycket mer taggad.
Men ibland har jag helt enkelt kommenderat i henne första gången, för sen lossnar det som sagt. Hon har rätt mycket will to please så hon går i för min skull så att säga.
Grattis låter som det bara är smådetaljer som behöver fixas.86p och en niondeplats av 51 starter på dagens wt de placerade nr 1-4 och fyran hade 88p, tvåan 89p. Tight!
Dagens avlämningar var inte heller lysande, och förutom att han övermarkerade på en station så var det avlämningarna som drog ner poängen. Dags att ta tag i dem igen alltså
17-13-16-20-20. På station ett var domaren snål tyckte jag, med 3p avdrag för att han studsade en gång vid sidan efter att han lämnat av..
Jag är jättenöjd i alla fall, fina killen
Till våren får vi nog våga oss ut i öppen klass!
Visa bifogad fil 19482
@Alfakrulls Kom ni inte till start idag?