Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag förstår frågan rätt -Världens dummaste fråga här kanske, men ni som anmält till prov genom SBKtävling/SSRK - hur tusan anmäler man till någon annan gren som inte ligger under SSRK utan istället under SBK? Går jag in på mina hundar och ska lägga till exempelvis rallylydnad så finns inte det som alternativ, utan endast jaktprov och viltspår...
Om jag förstår frågan rätt -
I SBK tävling går jag in under Mitt konto/Mina hundar och väljer Redigera för aktuell hund. Där anger jag under de olika flikarna vad min hund ska (kunna) tävla i. Kom ihåg att trycka på Uppdatera när du gjort dina ändringar
Rally fixar du! Tycker det verkar vara en hel del som kombinerar jaktapportering och rally. Var i alla fall ett antal på goldenlägret och några av SM-ekipagen i rally.Tack, men det var det som inte funkade , jag kunde bara se jaktprov/viltspår där och inga andra grenar.
MEN jag löste det mha en kompis. För någon som stöter på samma problem i framtiden så måste man lägga till SBK-medlemsnumret i sin användarprofil för att kunna se SBKs grenar också. Nu ska jag bara lära mig hur man kör rally men hur svårt kan det va?
Rally fixar du! Tycker det verkar vara en hel del som kombinerar jaktapportering och rally. Var i alla fall ett antal på goldenlägret och några av SM-ekipagen i rally.
Vad innebär hartramp/trampa hare?På lördag ska Floyd följa med mig och trampa hare på ett unghundsprov för wachtlar.
Han blir jäkligt het när vi går på linje/walk up, så jag tänkte att typ 6h hartramp på linje där han inte får hämta så mycket som en dummie kanske kan dämpa hetset lite
Vad innebär hartramp/trampa hare?
Man ställer upp folk på en linje som på en walk up, och i det här fallet går hundarna kopplade bakom. Tanken är att linjen ska stöta upp harar som hundarna inte ska se, och sedan släpper man hundarna på harens löpa och bedömer när den sätter in skall, hur väl den följer spåret, hur mycket vilja den har att lösa svårigheter som terrängbyte osv
Det är ett unghundsprov för wachtlar, och haren är första momentet. Man brukar få räkna med att starta vid 07 och har man tur med bra hundar och gott om hare brukar man vara klar vid 10-11-tiden.
Har man otur med hundar och harar kan man få trampa till lunch, och har inte alla hundar fått bedömningsbara harar då så fortsätter man på eftermiddagen när de andra momenten är färdiga.
Det kan bli en lång dag
Min vägrar! Har försökt med grågås, men hon bara tittar på mig som att jag är dum i huvudet.Tuuuungt med gås!
Visa bifogad fil 19066
Min vägrar! Har försökt med grågås, men hon bara tittar på mig som att jag är dum i huvudet.