Tuuuungt med gås!
Visa bifogad fil 19066
Duktig! Jag har en sexkilos kanadagås i frysen som skulle behöva komma ut någon gång... hur lång tid tar de att tina, någon som vet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tuuuungt med gås!
Visa bifogad fil 19066
Duktig! Jag har en sexkilos kanadagås i frysen som skulle behöva komma ut någon gång... hur lång tid tar de att tina, någon som vet?
De tar ju lite plats i frysen
Ingen aningen egentligen, men i den här temperaturen (15-16 grader) så i alla fall ett dygn?
Tar nog lite längre än ett dygn, men å andra sidan märks det ju inte särskilt tydligt om den är frusen i mitten.Duktig! Jag har en sexkilos kanadagås i frysen som skulle behöva komma ut någon gång... hur lång tid tar de att tina, någon som vet?
Ska utöka förrådet med dummies till apportkastaren tänkte jag. Vad är bäst att köpa? Vilka färger är lättast för dom att se? Ska man köpa dom som har ”svans” eller de som ser ut som en fågel?
Fram med era tankar och idéer.
Ser de vitt/ljust bra även mot tex en mulen himmel?De ser vitt/ljust och blått bra rött, grönt och orange ser de som samma färg.
Jag gillar de med svans, de brukar också vara lättare för dem att se!
Ser de vitt/ljust bra även mot tex en mulen himmel?
Klurar på att köpa ett par vita och sen sätta på färgade band.Det beror på hur vita dummiesarna är Men nej, det kan helt klart bli svårare för dem att se när det är mindre kontraster. Det finns ju tvåfärgade ”markeringsdummies”, men jag vet inte om det finns till apportkastare?
Jag tror de är tvåfärgade för att synas under de flesta förhållandena
Klurar på att köpa ett par vita och sen sätta på färgade band.
Jag å Asta förbereder oss för att starta vårat första WT. Ser vi framemot mot.
Vi har en del att träna på, hon är ju bara 14 månader, men man måste ju börja någonstans å det blir ju enda tävlingen i år - sen blir de träning hela höst & vinter för att förhoppningsvis kunna starta b-prov till våren.
Men hon är grymt duktig å mycket funkar riktigt bra får jag säga. Älskar att träna med denna hunden - en jäkla Ferrari
Jag startar också på lördag. Men inte WT...
Det kommer gå toppen!
Hejadans:
Visst hade du en CC-hund?
Tack! Vi behöver all support vi kan få - det kan gå hur som helst, haha! Det blir ju debut för mig på b-prov eftersom jag alltid överlämnat det åt sambon på grund av dåliga nerver.
Gissar att du inte menar chinese crested? men nä, kennelnamnet börjar på K. tror du hittar det i något gammalt PM.
Edit: nu kom jag på vilket CC du menar! Rätt stad i alla fall, men fel kennel.
Jag har varit i samma situation och det var ett elände. Min huligan blev lite trött av att titta på folk så vi åkte och satt och tittade på torget osv. För mig var problemet att han hetsa upp sig när han inte förstod så det var svårt att introducera nya saker. Har ni gjort något nose work eller liknande? Korta spår gjorde honom lite glad åtminstone och lite nos övningar där han blev tvungen att söka lugnt.Tindra har osteochondros i höger bogled och ska opereras nästa vecka. Hon har gått koppelpromenader lääääänge nu, och det lär bli ännu mer efter artroskopin. Så vad tränar man med en ”vilande” hund, som förhoppningsvis får den att faktiskt vila en stund efter träningen men i alla fall inte varvar upp?
Vi har börjat lite med att låsa blicken på den dummy jag pekar på och att när hon sitter lägga en på var sida om henne och så får hon plocka upp den på den sida jag visar. Funderar på att det borde gå att få till en övning att ta en i taget och inte byta, men kommer inte riktigt på hur man kan lägga upp det.
Hon är 7 1/2 månad och har en liten tendens att tugga, eller snarare rulla dummyn när hon bär men håller fint när hon sitter. Tar gärna cigarrgrepp och älskar att bita i snöret och dunka boll/dummy/leksak i golvet så vi tränar utan ”kastsnören.
Då ska vi hålla tummarna extra hårt
Jag vet precis hur det är att vara så nervös... Vi hade provgenomgång med domaren före starten i lördags, det lugnade mina nerver en hel del faktiskt
Nej, inte chinese crested
Ja, men det vet jag ju nu när du säger det! Hon har ju den där supersnygga hanen