Resultat världsutställningen

T

Trolltyg

Öppanar en tråd där vi kan lägga alla resultat efter hand som de kommer in. Själv så ställer jag inte förrens på söndag så mina resultat får vänta...

Sv: Resultat världsutställningen

haha, letade precis efter en sån här tråd ifall jag skulle göra en själv, :idea: jag tycker att den jag gjorde förr om "vanliga" utställningsresultat inte riktigt duger åt detta ändamål. jättebra, jag ställer på min egen Söndag och så ska jag ställa en hund åt en uppfödare på fredagen.
Men för andra lyckliga så har ju världsutställningen redan börjat.

*trådkapning*
kan inte circuit också få stå med? =)

Idag har vi ställt på circuiten. Fick excellent men blev oplacerad sen. Jätte njöd och laddar nu inför imorrn! :banana:

Klart att circuiten ska stå här också!

Vi fick en riktigt fin inledning :banana: Rosa band (excellent) och sedan en hedrande 4:e plats i konkurrensen.

Då kan jag rapportera att även Cassandra ställdes av Kamomilla med excellent men oplacerad på terrierspecialen. 14 tikar var det i klassen och med bara 4 som placerades, så är vi nöjda både jag och Kamomilla :D :banana:

Sådär, första delen avklarad - Circuiten.

Jag måste säga att jag är Riktigt positivt överraskad över vilken fin kritik min unghund fick (som gick Juniorklass, hanar) med tanke på domaren!:angel:
Jag är jätte nöjd med min lille skit, som skötte sig kanonbra idag!:bump:

Min hund fick "Very Good" och 5:e (o)placering. Detta ENBART pga att domaren tyckte att Nero kunde gå ner lite i vikt:o:angel::rofl:
Liiite överdrivet tycker jag(och många fler som kom fram och kände på honom efter visning) då han trots allt precis fyllt 13 månader och ÄR kraftig i överlag, men men.

Kritiken löd som följande "Medelstor, medelkraftig maskulin hane, tilltalande grå pigmentering. Bra proportioner, mkt bra huvud & uttryck. Normal manke, rak rygg, kort kors, bra bröstomfång. Ngt tåvidd. Bra vinklar fram, mkt bra bak, pararell bak. Lösa armbågar (?), jämna goda rörelser"

Domaren kom sedan fram till mig och sa (ordagrant) : Du har en Jätte fin hund ska du veta, få ner honom lite i vikt så ska du se att han blir väl placerad. Jag vill se mer av denna hund. Lycka Till!"

:laugh: Så det var lite kul att höra.

Så, imorn är det Världs som gäller, jag säger varken bu eller bä-konkuransen blir tuffare, men vi håller tummarna.

Hade gärna lagt ut en bild från idag, men jag är inte hemma hos mig nu, så det får vänta.

Nila o jag var på specialen på Stäket på onsdagen.
Resultatet blev ett rött band (very good) o 3.a i kk.

Är faktiskt lite besviken. Inte över resultatet i sig utan mer över vad som var fel (hur han sa det).. enligt honom hade hon fel ögonfärg :confused:

Hon hade otroligt vackert ansikte som ögonen harmonerade med. Även kroppen var fin o väldigt utvecklad för åldern.
Men eftersom kroppen har svarta fläckar så fick han inte ihop det.. fann ingen helhet.. lät som han pratade om en alien :eek::D

Rasstandarden säger att ögonen ska vara mörka på hundar med svarta fläckar, ljusa är ok på hundar med bruna eller röda fläckar.

Och Nila är brun runt ögonen o lite bak i rumpan :p

tällde igår på riktiga WDS och det var 20 sekunder inne i ringen och sen ett blått band och adjö. Det kan verkligen gå upp och ner det här med utställning...

Har dvärgarna utställning idag? Eller är det bara schnauzrarna?

Bara schnauzrarna. Och det är jag glad för, hade knappt orkat en dag till... :crazy: Det är jobbigt att vara två hela dagar på utställning!

Då kan jag rapportera att även Cassandra ställdes av Kamomilla med excellent men oplacerad på terrierspecialen. 14 tikar var det i klassen och med bara 4 som placerades, så är vi nöjda både jag och Kamomilla :D :banana:

Första gången jag ställer henne med bättre resultat än en tvåa :banana:

Jo, det är ju tur att hon har ställts tidigare med mkt bra resultat, så att du vet att hon är bra, men när ni kompar ihop er, så kommer det att gå bättre och bättre ;)

Rix lär dyka upp i Uppsala mitt i dan i morgon i alla fall.

Inte är det jag som ställt ut ngn hund men dom som jag passar hundarna åt har gjort det idag.
Deras japanese chin hane blev Junior världsmästare :D.
Sen ställde dom ut några av sina cavalierer med.Gick inte så dåligt för dom heller förutom en som inte blev placerad.
Domare har ju lite olika smak tyvärr för hon är ju jätte fin.

Har inte ställt någon, men en tjej i stallet ställde sina båda Leonbergertikar där den yngsta blev Junior Worldwinner, och modern blev Worldwinner tik :laugh: Mor och dotter samt kennel hade mao en bra helg!

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
583
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 242
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 229
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3
  • Halvautomatiska vapen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka