Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte bara på tåg som respektlösheten frodas.
Jag åker mycket fram och tillbaka till Gotland och ibland har mina föräldrar vovve med sig över.
Jag skulle kunna skriva en hel bok om olika saker som fått en att tappa hakan fullständigt i djursalongen på färjan!
Roligast var dock den gången en hel pensionärsförening med tillhörande fluffiga knähundar åkte med. Inte bara lyfte de upp sina älsklingar och lät dem sitta i vilstolarna (vilket är strängt förbjudet då de hårar och snuskar ner något fruktansvärt), hundskrällena skällde i kör på allt som rörde sig och ryckte i sina flexikoppel och gjorde utfall.
Längst bak i salongen sitter en kille med en enorm dobermannhanne (och pensionärerna sitter såklart längst fram, för man vet ju aldrig med "sånna där" hundar).
Dobermannen ligger och sover lugnt, men när småhundarna har dragit igång för 6:e gången på en timme så reser den sig upp och levererar ett djupt, guturalt morrande. Det blir knäpptyst på 3 röda och förblir tyst resten av resan. (Både knähundar och pensionärer blev lika rädda tror jag)