Respektlös - på tåg..

Sv: Respektlös - på tåg..

precis. tågpersonalen är där för att hjälpa. om man känner att situationen inte är hållbar så brukar det gå att ordna andra platser.

Det är inte bara på tåg som respektlösheten frodas.

Jag åker mycket fram och tillbaka till Gotland och ibland har mina föräldrar vovve med sig över.
Jag skulle kunna skriva en hel bok om olika saker som fått en att tappa hakan fullständigt i djursalongen på färjan!

Roligast var dock den gången en hel pensionärsförening med tillhörande fluffiga knähundar åkte med. Inte bara lyfte de upp sina älsklingar och lät dem sitta i vilstolarna (vilket är strängt förbjudet då de hårar och snuskar ner något fruktansvärt), hundskrällena skällde i kör på allt som rörde sig och ryckte i sina flexikoppel och gjorde utfall.

Längst bak i salongen sitter en kille med en enorm dobermannhanne (och pensionärerna sitter såklart längst fram, för man vet ju aldrig med "sånna där" hundar).
Dobermannen ligger och sover lugnt, men när småhundarna har dragit igång för 6:e gången på en timme så reser den sig upp och levererar ett djupt, guturalt morrande. Det blir knäpptyst på 3 röda och förblir tyst resten av resan. (Både knähundar och pensionärer blev lika rädda tror jag:D )

Det är inte bara på tåg som respektlösheten frodas.

Jag åker mycket fram och tillbaka till Gotland och ibland har mina föräldrar vovve med sig över.
Jag skulle kunna skriva en hel bok om olika saker som fått en att tappa hakan fullständigt i djursalongen på färjan!

Roligast var dock den gången en hel pensionärsförening med tillhörande fluffiga knähundar åkte med. Inte bara lyfte de upp sina älsklingar och lät dem sitta i vilstolarna (vilket är strängt förbjudet då de hårar och snuskar ner något fruktansvärt), hundskrällena skällde i kör på allt som rörde sig och ryckte i sina flexikoppel och gjorde utfall.

Längst bak i salongen sitter en kille med en enorm dobermannhanne (och pensionärerna sitter såklart längst fram, för man vet ju aldrig med "sånna där" hundar).
Dobermannen ligger och sover lugnt, men när småhundarna har dragit igång för 6:e gången på en timme så reser den sig upp och levererar ett djupt, guturalt morrande. Det blir knäpptyst på 3 röda och förblir tyst resten av resan. (Både knähundar och pensionärer blev lika rädda tror jag:D )

Vilken underbar syn det skulle varit :rofl::rofl::rofl:

"Dobermanntyp"... Det var....precist.:crazy:

Mao så var hundarna svarta med röda tecken. Och det är ju bara dobermann som ser ut så.

// Morran, svart-röd pinscherägare

kl
Jag har åkt tåg med min hund åtskilliga gånger och har råkat ut för "måste få hälsa"personer nästan varje gång.
Min vovve som känner sig oerhört trängd på tåget och gör utfall om dom kommer för nära (han biter inte, men låter något vansinnigt) har utseendet mot sig ("men ojdå, han som såg så snäll ut!")
Vissa gånger önskar jag att jag hade köpt en till utseendet tuffare hund istället. Då hade väl ingen vågat släppa fram nånting till en och då hade man kanske fått vara ifred.

Den värsta tågåkargången var den gången när en kille med två amstaffs skulle passera mig och min hund (som låg ned). Han hade uppenbarligen kollat för mkt på CM för mycket, då han inte ens höll i kopplet utan bara gjorde dom där "SSSSH"ljuden. Hundarna, som sket fullständigt i hans små sche-ljud rusade fram till min hund som blev alldeles ifrån sig.
Härligt värre.
Jag längtar tills man har körkort så man slipper åka kommunalt.

Nästa gång det händer (jag lär garanterat råka ut för något liknande i framtiden) ska jag verkligen se till att säga ifrån bättre...
Jag gillar verkligen inte att säga till folk jag inte känner, vill göra gott första intryck eller så antar jag.. Men om jag tänker på att det faktiskt kan gå illa om okänd hund får hälsa så kan jag nog ta mod till mig och ryta ifrån. Hellre att jag gör det än att en hund ska behöva göra det pga att den känner sig pressad. Hamnar den i en sådan situation har ju jag egentligen en klar brist som flockledare.. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 861
Senast: fixi
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 096
Senast: ako
·
Hundhälsa Jag sitter här och är smått chockad. Tidigare idag så tog en bekants stora hund (grandistik på 55 kilo) tag i en av sina flockmedlemmar... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 187
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Jag har ett problem och slut på idéer så jag behöver hjälp! :bow: Min lancashire heeler är nu 2 år fyllda och trots den sega starten... 2 3
Svar
40
· Visningar
10 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka