Resa utomlands/barn!?

fettso

Trådstartare
Vi ska för andra året i rad åka till Kanarieöarna!!:)
Åkte utan barn förra året eftersom vi åkte för att leta upp min mans far.
Det visade sig dock vara lite svårare än väntat och nu ska vi alltså dit igen, jag vill gärna ha med barnen eller åtminstone våran äldsta tjej.
Fast så blir man ju lite skraj,man vill ju inte att ngt ska hända ens barn!
Kidnappare osv:crazy:

Hur funkar det för er att ha barn med utomlands?Har dom nån glädje av det i så tidig ålder(2 resp 4).

Eftersom vi ska fortsätta vårat letande kan det ju bli svårt att ha med barnen,men jag har svårt för att vara borta en hel vecka från dom.
Inser att mkt tid kommer gå åt till barnen ifall dom är med,men det är ju mkt roligare också!!:)
Vi har kommit en bit på vägen i vårt letande så vi vet vad vi ska göra när vi kommer dit.

Tar man förresten med egen vagn,sulky??
 
Sv: Resa utomlands/barn!?

Det finns en liknande tråd som din redan, som heter "Flyga med 10-månaders?", du kan säkert hitta många bra tips i den.

I övrigt kan jag inte hjälpa med något då jag aldrig varit utomlands med mitt barn.
 
Sv: Resa utomlands/barn!?

Fast den tråden handlar ju som sagt om att "Flyga med 10 månaders" och mina barn är ju betydligt större-mer bekymmer:crazy:
 
Sv: Resa utomlands/barn!?

Vi var ute med sonen som 10 månaders, som 3-årong och åren efter.

Det har aldrig varit några som helst problem för oss överhuvudtaget. Däremot har iallafall jag varit orolig innan och trorr än det ena än det andra. Vissat iband har det varit lite äventyrligt - men de som klarat resorna bäst är ungarna !
 
Sv: Resa utomlands/barn!?

Ja jag vill väldigt gärna ha med barnen, min man är lite mer osäker på om det kommer gå bra:confused:

Jag tror att det bara kommer bli roligt!!:love:Visst det kan vara skönt att vara själva,men det känns som att det kan vi vara på ett hotell isåfall:crazy:en annan helg inte en hel vecka utan barnen...:cry:Dessutom var vi ju själva förra året...
 
Sv: Resa utomlands/barn!?

Vi har varit på kanarieöarna 3 gånger med barn, första gången var Elin 7 mån, andra gången var Elin drygt 3 år och Fredrik 7 mån, tredje gången var Elin drygt 4 år och Fredrik nästa 1,5 år. Inga som helst problem, kanarieöarna är ju som att vara i svergie, nästan... Vatten på flaska och sen flyter det ju bara på.
Beroende på vart och med vilka ni åker så har en del hotell vagnar man kan hyra, vagnar kan fara rätt så illa i lastningen. Men det går bra att ta med oxå.
Risken för kidnappare är nog inte större än i sverige... Välling är svårt att hitta så det rekomenderar jag att ni tar med om ni har någon som dricker välling. Annars ett litet reseapotek, näsdroppar/spray på flyget, lite leksaker, böcker för underhålling. Hyr bil med bilbarnstolar, men kolla om de har bakåtvända, vilket inte är säkert.
Om du söker lite här på Barn så finns det äldre trådar ang flygning och barn!
 
Sv: Resa utomlands/barn!?

Fast så blir man ju lite skraj,man vill ju inte att ngt ska hända ens barn!
Kidnappare osv:crazy:

Hur funkar det för er att ha barn med utomlands?Har dom nån glädje av det i så tidig ålder(2 resp 4).

Tar man förresten med egen vagn,sulky??

Ha nu inte panik p.g.a. Madeleinefallet. Kidnappning sker i Sverige också och du har ju inte tänkt att lämna barnen ensamma på hotellet eller någon annanstans eller hur? :)

Det funkar jättebra - nu är en tvååring - knappt en fyraåring heller -inte så medveten om det här med att den är utomlands så just den biten är inget speciellt. Inte heller har de något behov av nya vyer i den åldern utan ett äventyr sker lika ofta hemma på gården. Men de har ju ändå glädje av att se vad de nu ser och kanske av att få gå till stranden, kommunicera med de oftast öppna kanarierna på restaurang osv. och dessutom vänjer du dem vid främmande miljöer och att vara på resande fot om det är något du tänker fortsätta med i deras liv.

Har du en buggy så är den enkel att ta med inne i kabinen (bara hör först så det inte är tusen barnfamiljer bokade på samma plan). Det är stora vagnar som måste lastas i lastutrymmet och som kan gå sönder. Att vagn sedan inte passar alla resmål (kullersten, smala trottoarer osv.) är en annan femma. Något måste man ju ändå ha för dem att sitta i - det blir bara kämpigare miljö men det vet du bäst själv som redan har varit där.
 
Sv: Resa utomlands/barn!?

Jag har ingen jätteerfarehet av att resa MED barn men däremot otroligt stor vana av att resa SOM barn. Som sladdbarn i en resetokig familj fick jag följa med precis överallt redan från spädbarnsålder och kan säga tt det även nu senare i livet betytt väldigt mycket för mig att ha fått se olika saker. Åtminstonde fyraåringen kommer att få minnen för livet. Att det inte är någon vanlig charter skulle jag säta som ett stort plus på erfarenhetskontot!
Sedan att min fröken i ettan ringde upp min mamma och frågade om det verkligen var sant att jag varit i så många länder som jag påstod när jag började skolan är bara en lite rolig parentes!
 
Sv: Resa utomlands/barn!?

Åtminstonde fyraåringen kommer att få minnen för livet. Att det inte är någon vanlig charter skulle jag säta som ett stort plus på erfarenhetskontot!
Sedan att min fröken i ettan ringde upp min mamma och frågade om det verkligen var sant att jag varit i så många länder som jag påstod när jag började skolan är bara en lite rolig parentes!

Det beror på person - jag reste massor till släkten i Tyskland som småbarn men mitt första reseminne är inte förrän som femåring när vi var i Rumänien och bl.a. kryssade runt bland lerhyddorna i Donaudeltat.

Min dotters fröken är likadan - på barnens roliga receptliknande personlighetsbeskrivingar under skolavslutningen stod det "...serveras med resglada vänner" på dotterns beskrivning så då visste alla att det var hon :D Det finns inget bättre för barn att få resa men inte just de första levnadsåren. Då är det mest för föräldrarna.
 
Sv: Resa utomlands/barn!?

Det verkar MYCKET svårare att lämna en liten tvååring hemma utan föräldrarna en vecka - hur kan man ens fundera på det :crazy: Kan man koppla av då :confused:

Jag har varit på Gran Canaria på restresa två ggr. Första gången var barnen snart 4 år resp 4 mån, andra gången 4½ resp 1 år.

Det är JÄTTEROLIGT för barnen om man åker till ett barnställe med säkert instängslat område och inhägnad lekplats och rejält UPPVÄRMD barnpool.

Vi var på Sunwing Arguineguin vilket verkligen kan rekommenderas.

Extremt chartertöntigt och extremt barnvänligt :) Man kan hyra vagn på plats. Vi hade med en stor tvillingvagn första gången vilket var urpraktiskt. Den knäcktes visserligen i busstransfern hem :mad: Andra gången var UJ:n (som är "okrossbar") med och så lånade vi en extra på plats. Det finns barnpassning att hyra på hotellet också om ni vill vara lediga ihop.

Båda barnen pratar fortfarande 1½ år efter senaste resan om när de var vid "poolerna" :love:

Att få en sån sommarkick mitt i overallträsket i vintern är härligt för barn och vuxna !

En varning bara: En vecka blir lätt för kort. Resan tar så stor del av semestertiden liksom. Det är inte mycket dyrare att åka två veckor. Det enda vi ångrade första gången när vi åkte en vecka var att vi inte åkte två veckor. Och det enda vi ångrade andra gången när vi åkte två veckor var att vi inte åkte tre eller fyra :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 714
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 871
Senast: Gunnar
·
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
16 636
Senast: Badger
·
Relationer Jag har en släkting som är svårt sjuk och ligger för döden enligt andra släktingar. Jag vet inte hur nära inpå man brukar uttrycka dessa...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 248
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp