Resa med barn och bebis

Man kan välja att betala för en egen plats för barn under 2 år. Det är lite bökigt men det går. Vi hade flygbolagets kundtjänst i telefon vid ett flertal gånger. Vi bokade vår ettåring med fel personnummer för att hon skulle få en plats och ändrade sedan personnumret i kundtjänsten.

Jag upplever att säkerhetskontrollen är oerhört förlåtande med saker man har med i handbagaget till bebisar. På vägen till USA hade vi med 2 termosar med vatten, massor av klämmisar, 6 aluminium burkar med ersättning a 400g styck. Dessutom hade jag med en sax. Jag fick ju såklart en extra koll och efter lite diskussion fick jag behålla allt.

På vägen hem hade jag liknande uppsättning. 2 liter vatten, massa klämmisar, bebisjuice, två burkar ersättning och min sax. Jag blev intervjuad i säkerhetskontrollen med bebisen på ryggen. Fick göra ett test på mina saker för narkotika och sprängmedel och fick därefter "trevlig resa"!

Arlanda -> Fort Lauderdale och tillbaka.

Mvh Miks

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 400
Senast: monster1
·
Övr. Barn Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen...
2
Svar
24
· Visningar
2 581
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 148
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar