moster
Trådstartare
Jag har fått möjlighet att resa på 5 jobbrelaterade resor kommande månaderna. 2 av dom är med flyg utomlands, inom EU.
När jag fick erbjudandet tackade jag Ja på engång, eftersom det egentligen är en stor möjlighet för mig. Nu har jag panik! Jag har aldrig flugit, jag har typ aldrig varit utomlands - Finland och Norge är det jag varit i så det känns inte riktigt som att det räknas...
Passet är fixat, fick hjälp med det i min andra tråd . Jobbet fixar biljetter och hotell (hoppas jag så har jag förstått det på mejlen iaf, måste dubbelkolla med min chef känner jag nu!) Jag åker med 2 andra "kollegor" - mina chefer.
Jag har allvarligt funderat på att sjukskriva mig.
Hur gör man? Hur går det till på flygplatsen? Hur går det till på flyget?
Första resan är det bara handbagage, hur fungerar det?
Andra resan kan man ha med sig större väska.
Vad får jag ha med mig i väskan/väskorna? Vad ska man undvika att ha på sig?
Min första tanke är att undvika BH med bygel eftersom anstalternas metalldetektorer ibland reagerar på såna (inser att mitt liv är lite udda när jag aldrig varit utomlands men varit på besök på en anstalt ).
Inte behöver jag ha visum inom EU? Fixar jag det då, eller jobbet?
Snälla buke, HJÄLP!
När jag fick erbjudandet tackade jag Ja på engång, eftersom det egentligen är en stor möjlighet för mig. Nu har jag panik! Jag har aldrig flugit, jag har typ aldrig varit utomlands - Finland och Norge är det jag varit i så det känns inte riktigt som att det räknas...
Passet är fixat, fick hjälp med det i min andra tråd . Jobbet fixar biljetter och hotell (hoppas jag så har jag förstått det på mejlen iaf, måste dubbelkolla med min chef känner jag nu!) Jag åker med 2 andra "kollegor" - mina chefer.
Jag har allvarligt funderat på att sjukskriva mig.
Hur gör man? Hur går det till på flygplatsen? Hur går det till på flyget?
Första resan är det bara handbagage, hur fungerar det?
Andra resan kan man ha med sig större väska.
Vad får jag ha med mig i väskan/väskorna? Vad ska man undvika att ha på sig?
Min första tanke är att undvika BH med bygel eftersom anstalternas metalldetektorer ibland reagerar på såna (inser att mitt liv är lite udda när jag aldrig varit utomlands men varit på besök på en anstalt ).
Inte behöver jag ha visum inom EU? Fixar jag det då, eller jobbet?
Snälla buke, HJÄLP!