Jag kan lägga till att det ibland (väldigt mycket ibland!) kan vara värt att fundera över sina underkläder. Säger hon som befunnit sig stå inklämd i ett litet djävla rum på Stansted tillsammans med två säkerhetskontrollanter, vilt förklarande att det måste vara min bh som gjorde att deras metalldetektorer fick fnatt. Det ska sägas att rummet som sagt var
litet. Och att undertecknad, liksom de två säkerhetskontrollanterna, är fullvuxna kvinnor. Jag försökte förtvivlat få dem att låta mig
ta av bh:n för att bevisa att det var den som tjöt (det var inte första gången, men tidigare hade kontrollanterna bara släppt igenom mig), men det tyckte de tydligen var pinsamt. Istället gick de över hela mig minutiöst och plockade av mig precis allt annat som eventuellt kunde vara metall. Allt medan tiden gick och boarding närmade sig.
Har undvikit att ha den bh:n när jag flyger efter det tillfället. Har fler av samma märke (jag har typ bara ett märke) men det är bara
en som tydligen har extra mycket metall i byglarna!
TILLÄGG: Måste ju gratulera både TS och
@tanten till nya jobb!
TILLÄGG 2: För visst hade ni båda fått nya jobb, eller har jag drömt det?
Trodde det stod i den här tråden, men det var kanske en annan. Eller så har jag simulerat/är extremt visionär.