R
Raderad medlem 6459
Allt som kan rinna ut ur nåt är flytandeDet blev ju en tolkningsfråga. Jag hade inte tolkat mjukost som flytande. Precis som krämen. Men det gjorde personalen där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allt som kan rinna ut ur nåt är flytandeDet blev ju en tolkningsfråga. Jag hade inte tolkat mjukost som flytande. Precis som krämen. Men det gjorde personalen där.
Hon hade små pluppar och ett halsband och de brukar inte behövas ta av. Så länge man inte har stora metallsmycken finns det ingen anledning, majoriteten tar av i onödan och så försvinner grejerna i kontrollen sen.Jag brukar behöva ta av mig smycken men då har jag oftast inga "normala" smycken![]()
Ja, titta på dem kan de vilja göra, precis som med allt organiskt. Men det betyder ju inte att man ska undvika att ha med dem.
Har jag mycket organiskt med mig lägger jag det längst upp i väskan så att det är lätt att ta fram och visa.
Jag kan lägga till att det ibland (väldigt mycket ibland!) kan vara värt att fundera över sina underkläder. Säger hon som befunnit sig stå inklämd i ett litet djävla rum på Stansted tillsammans med två säkerhetskontrollanter, vilt förklarande att det måste vara min bh som gjorde att deras metalldetektorer fick fnatt. Det ska sägas att rummet som sagt var litet. Och att undertecknad, liksom de två säkerhetskontrollanterna, är fullvuxna kvinnor. Jag försökte förtvivlat få dem att låta mig ta av bh:n för att bevisa att det var den som tjöt (det var inte första gången, men tidigare hade kontrollanterna bara släppt igenom mig), men det tyckte de tydligen var pinsamt. Istället gick de över hela mig minutiöst och plockade av mig precis allt annat som eventuellt kunde vara metall. Allt medan tiden gick och boarding närmade sig.
Har undvikit att ha den bh:n när jag flyger efter det tillfället. Har fler av samma märke (jag har typ bara ett märke) men det är bara en som tydligen har extra mycket metall i byglarna!
TILLÄGG: Måste ju gratulera både TS och @tanten till nya jobb!
TILLÄGG 2: För visst hade ni båda fått nya jobb, eller har jag drömt det?Trodde det stod i den här tråden, men det var kanske en annan. Eller så har jag simulerat/är extremt visionär.
Äsch, ha den på dig du. Det är ytterst sällan nåt problem. Jag tycker att personalen i @Myrten s exempel var exceptionellt oproffsiga, så ska det liksom inte gå till. Jag flyger alltid med BH, som de flesta kvinnor, och det ska till en väldigt ovanlig BH för att bågen ska reagera. Tvärtom brukade jobbet bestå av en massa kvinnor varje dag som stressat upprepar "det är BH:n, det är BH:n!!" trots att vi ju såklart sett exakt var metallen sitter och att den inte alls var i bysthöjd.Haha! Kanske är lika bra att flyga bh fritt![]()
Jag har alltid bh på mig när jag flyger! Men en av mina bhar är numera diskvalificerad som resplagg. I alla fall till/från UK.Haha! Kanske är lika bra att flyga bh fritt
Tack så mycket! Yes både jag och tanten har fått nya jobb![]()
Finns inget bättre än att ha en ordentlig sjal på flyget! Om man fryser eller om man vill få det lite mörkt eller vad man nu vill. Bra tips!Jag brukar ha med mig öronproppar att ha under själva flygresan men också en buff av större modell eller en schal. Det är rätt skönt att stänga ute ljud o ljus o få vara lite ifred.
Det låter ju hemskt konstigt eftersom de både konfiskerat mat från andra resenärer när jag åkt + att det sitter stora skyltar om det på flygplatsen här i Visby. Och jag flög senast för 4v senast.@tornblomma Ja, förutsatt att hon inte vill checka in bagage.
@Nixehen Man får visst ha med sig mat utifrån. Jättevanligt missförstånd som det inte finns nån sanning i. Det är flytande över 100 ml du inte får ta med in; yoghurt, risifrutti, dricka, smör (räknas också), bodylotion etc. Men mat går visst bra.
O jag tycker TS ska ha jäkligt kul på sin resa.
Jag brukar ha med mig öronproppar att ha under själva flygresan men också en buff av större modell eller en schal. Det är rätt skönt att stänga ute ljud o ljus o få vara lite ifred.
Man brukar kunna välja olika alternativ - mail, mobil eller skriva ut på flygplatsen (i automat).En sista fråga! Tänkte jag skulle checka in nu men kommer boardingkortet på mailen som det bokats från? Det var nämligen inte jag som bokade och därför inte min mail...