Rensa "vänner" på facebook?

MM

Trådstartare
Det roliga i kråksången är väl att dom läser den här tråden eftersom jag vet att några av dom håller till här :p

Men! Jag är så jävla less på vissa människor i min omgivning. Hur brukar ni göra, plockar ni bort packet, eller sätter på en begränsad lista eller vad?

Jag vill inte se något från dom för det intresserar mig inte det minsta och jag vill inte dela med mig av mitt liv till dom. Jag vet vilka som är mina vänner å inte liksom.

Hur gör ni andra när ni rensar bland "vännerna"?
Det är ju en del gemensamma vänner med, startar bortplockningar osämja?
Får "vännen" någon notis om att dom är bortplockade eller hur funkar det? :confused:

Mvh Har aldrig rensat vänlistan men nu är det på tiden :D
 
De som blir borttagna får ingen avisering. De märker det enbart genom att dina statusen inte syns i deras flöde och de kan inte kolla på din profil, om den inre är öppen. Så de ser det om de går in på din profil.

Jag rensar ofta. Många lägger till mig pga jobb. Och efter ett tag brukar jag ta bort både den ena och den andre. Vissa ansöker om att bli vänner igen och då kan jag välja att tacka ja eller nej.

Har aldrig märkt någon osämja. Och de som jag tagit bort, eller de som tagit bort mig. Saknar jag inte.
 
Men så skön inställning ni har! :bow:

Nä gud vare mig väl, jag vill väl inte vara vän med en massa bara för att som det känns just nu. Då är det bättre att plocka bort dom. Kanske vågar mig på den första strax då :nailbiting:
Ni får hejja på mig lite :o Jag är extremt konfliktskygg och låter dom hellre sitta där än känner att jag trampat någon på tårna. De är liksom lite av min problematik här i livet, att vilja vara alla till lags :wtf:
 
Nä, man får ingen notis. På samma sätt som att det inte blir en notis om man inte vill bli vän med någon som frågar.
 
Tycker det är svårt. Har en drös med folk på den listan som jag egentligen inte har något att göra, men de har ibland gemensamt intresse som tex brukskörningen eller studenter vis samma skola.
Det jag gör är att jag följer ingen, skriver inte sådant som inte kan vara offentligt. Är med i en del grupper, nån följer jag men de flesta inte, tittar när jag har lust.

Men jag har funderat på att göra helröj. Var inne på att kasta ut det helt i höstas, för det tar för mycket tid, men det var en som råkade skriva, just som jag satt och röjde, så det blev kvar ett tag till. Man borde, men man ska våga hoppa med. Glor där för mycket och lyckas inte ta mig i kragen och låta bli. (Buke blir med för mycket, men det är väl en annan sak va - säga att det är det, snälla.)
 
Beror nog mest på diskussioner härinne ;)

Men vad tråkigt. Eller dina vänner där tjafsar med dig i trådar här inne eller ni läser vad ni skriver å tycker olika i en tråd å då vill dom inte vara vänner längre? :confused:

Jag är vän med några härifrån på FB men aldrig haft en tanke på att plocka bort någon för att vi har olika åsikter om saker och ting av det jag läst i trådar, inte dom heller uppenbarligen för vi är ju fortfarande vänner :p
 
Gäller samma om man går ur grupper? Man bara går ur utan att någon får en notis om det? Förr eller senare märker dom ju ändå att jag inte är med längre men jag tänkte hur det funkar för jag har ingen aning :p
 
Jag har en väldigt sparsam facebook.

Bekräftar YTTERST sällan vänförfrågningar. Mitt krav är att jag umgås eller vill umgås med personen som vän på regelbunden basis. Alltså - jag ska gilla människan så mycket att jag vill ha socialt umgänge med den.

Försöker hålla vänantalet under 60....

Rensar väldigt ofta. Har jag inte sett någon intressant status eller haft någon kontakt så åker personen ut från fb.

Jag är lite fascinerad över att ett sånt fenomen som fb har fått "måsten" och oskrivna regler. Ett av argumenten att gå med är ju att "det är vad du gör det till".
 
Men vad tråkigt. Eller dina vänner där tjafsar med dig i trådar här inne eller ni läser vad ni skriver å tycker olika i en tråd å då vill dom inte vara vänner längre? :confused:

Jag är vän med några härifrån på FB men aldrig haft en tanke på att plocka bort någon för att vi har olika åsikter om saker och ting av det jag läst i trådar, inte dom heller uppenbarligen för vi är ju fortfarande vänner :p

Jag bryr mig ytterst lite men det är ett intressant fenomen.
 
Det slutade med att jag tog bort både facebook och instagram under loppet av några år pga konflikter. Så jag har inget bra tips :p
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag kör den konflikträdda varianten och väljer "Sluta följa X" under "Följer" på den jobbiga personens Facebook-profil. :p På så vis är man fortfarande vän med personen ifråga (och undviker frågor om varför de försvunnit) samtidigt som man man slipper se något av vad personen skriver/delar i sitt flöde. :)
 
Jag kör den konflikträdda varianten och väljer "Sluta följa X" under "Följer" på den jobbiga personens Facebook-profil. :p På så vis är man fortfarande vän med personen ifråga (och undviker frågor om varför de försvunnit) samtidigt som man man slipper se något av vad personen skriver/delar i sitt flöde. :)

Jag har själv gjort så vid ett par tillfällen. Några enstaka gånger har jag plockat bort folk jag egentligen inte känner eller har glädje av att få uppdateringar ifrån. I några fall har jag själv blivit bortplockad. Ibland kan man ju undra varför men jag ägnar ingen större tankemöda på det. Jag vet ju att en del väljer att bara vara vän med de närmaste eller de som på något sätt är berikande för umgänget och sållar bort de som inte ger så mycket. Inget konstigt alls.
 
Jag plockade bort en del folk inatt med argumentet att titta i vänlistan och fråga mig själv om jag skulle vilja bjuda in personen på en kopp kaffe här hemma. Blev svaret nej åkte den ut. Har någon jag funderar på lite till men det rök nog ca 10 pers.
 
Jag rensar i vänlistan då och då, tycker inte att det är ngn stor sak. Vissa vill jag helt enkelt inte vara FB-vänner med längre. Sen kan det finnas en del som jag vill fortsätta vara vän med på FB men som jag inte vill få upp i flödet, och då ändrar jag bara inställningarna.
 

Liknande trådar

Relationer Ja, jag kan inte vara den enda? Jag verkar ha träffat en kille, jättefin på alla sätt och vis och jag känner mig faktist alldeles...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 156
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 751
Senast: Angel
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 619
Relationer Hej, jag har tidigare haft en annan användare här på forumet men har nu valt att starta denna. Jag skulle behöva hjälp med hur jag ska...
Svar
13
· Visningar
5 963
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp