Relationen till din mamma....

Sv: Relationen till din mamma....

Man vinner inget på att ta strid, det är mycket bättre att försöka förstå vad som får en person att bete sig som den gör och handla därefter och kanske vara lite mer förlåtande, det var vad jag försökte få fram.

Frågan är ju hur mycket man ska tillåta och hur länge man ska "anpassa" sitt eget liv för att det inte ska krocka med mammas eller svärmors åsikter.

Någon gång måste man ju sätta ned foten. I bästa fall förstår personen i fråga varför och i värsta fall tar den avstånd.
 
Sv: Relationen till din mamma....

Min mamma har inte förmågan att förstå.
Hon förstår faktiskt inte andra människor alls.
Vilket är ett stort problem för henne i hennes liv.

Så man kan nog inte jämföra henne direkt med andra mödrar.
 
Sv: Relationen till din mamma....

Sån är ju min också. För mig har det varit mycket bättre med ingen kontakt alls, men alla människor har ju inte total avsaknad av självinsikt. Då finns ju iaf hoppet om bättring.
 
Sv: Relationen till din mamma....

Min mamma har inte förmågan att förstå.
Hon förstår faktiskt inte andra människor alls.
Vilket är ett stort problem för henne i hennes liv.

Så man kan nog inte jämföra henne direkt med andra mödrar.

Jag tror min mamma är sån ockås.

Det hon själv upplevt - så ÄR det - och ingen annan kan uppleva saker annorlunda!

Det hon tycker - så ÄR det - och ingen annan kan tycka annorlunda!

Det värsta är att när jag försöker säga det till henne - håller hon med - och tar det som en bekräftelse på att hon ändå har rätt!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 273
Kropp & Själ Vill börja med att säga att den som vet eller har en aning vem jag är får gärna behålla det för sig själv.:) Ska försöka skriva så...
2
Svar
31
· Visningar
4 901
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp