Reklamen i brevlådan....

bettysmatte

Trådstartare
.....varför slutar de inte trycka ner den när brevlådan är överfull, och det måste vara uppenbart att ingen tömmer lådan :confused:???
Vi har ju flyttat från ett hus som nu står tomt i väntan på försäljning. Kollar alltså brevlådan väldigt sällan, och den är alltid proppfull med gammal reklam....

Brevlådan sitter PRECIS i vägkanten vid en 80-väg. Jag har i ärlighetens namn inte orkat fundera ut vad jag ska göra en skylt av, som klarar av väder och vind där bilarna susar förbi.

Frågan kvarstår: varför fortsätter man att trycka ner reklam i en överfull brevlåda???

"Uppenbart att ingen tömmer lådan" är inte alls säkert att det är. Det finns flera hushåll som, oavsett hur många som aktivt bor på adressen, tömmer sin låda med flera veckors mellanrum. Att märka upp lådan med "ej reklam" borde vara enklaste lösningen? Jag kör till postlådor som står längs med europaväg och det används massa olika saker att märka lådorna med; plastiga klistermärken, hårda brickor, lappar utskrivna med typ dymo, såna äldre röda etiketter som är stansade (?) eller helt enkelt bara skrivna på med tuschpenna. Till exempel.

Om arbetsuppgiften innefattar "dela ut reklam till dessa hushåll" så gör man ju det.

Drygt när man är tidningsbud och ska proppa ner åtta tidningar i skolans (för uppgiften mycket underdimensionerade) brevlåda varje dag och ingen har i uppgift att tömma den på loven. Men ner ska de :)

För att det är deras jobb?
Skriv att du inte vill ha reklam om det är så du vill ha det.
.....varför slutar de inte trycka ner den när brevlådan är överfull, och det måste vara uppenbart att ingen tömmer lådan :confused:???
Vi har ju flyttat från ett hus som nu står tomt i väntan på försäljning. Kollar alltså brevlådan väldigt sällan, och den är alltid proppfull med gammal reklam....

Skriv på en bit silvertejp "Ej reklam" (tack, om du vill ;)) och tejpa fast på locket. Skyltat och klart.

Ibland håller jag dock med dig, en grannes brevlåda föll i backen för den var så full av reklam (som höll locket öppet, så det regnade in och komprimerade tidningarna lite till, så det kunde fyllas på mer...), och sen fortsatte det fyllas på reklam i en hög utanför. O_o
Visst, klantig miss att inte undanbe sig reklam, men till slut blir det lite bisarrt ändå att fortsätta "leverera"...

Bind ett snöre runt så att locket inte går att öppna. Gör vi på landet när vi stängt stugan för vintern.
Det låter som en bra lösning - tack :) !
En annan övergiven låda, som sitter (satt) på samma gemensamma ställe som vår, blev så fullproppad att framsidan till slut "sprängdes" bort och reklam flög runt lite överallt....

Det låter som en bra lösning - tack :) !
En annan övergiven låda, som sitter (satt) på samma gemensamma ställe som vår, blev så fullproppad att framsidan till slut "sprängdes" bort och reklam flög runt lite överallt....

Jag fick det från ortens reklamutdelare, och det har funkat genom åren!

Tejpa igen locket, det absolut bästa sättet att visa alla att det lådan inte används. På tb så betyder en blå klister plump att lådan inte används men det verkar som att övriga reklam utdelare skiter i det.
Sen finns det många med gamla lådor där lådans används men är blå plump på ändå.

Dvs tejpa igen. Samhällsinfo går sen också ut till alla oavsett om det står ej reklam, bara nixade lådor som aldrig får ngt förutom adresserad post.

Och sen nu när ni pratar om skyltar,
SKRIV MED PERMAMENT TUSCHPENNA!
Inte blyerts, inte bläck och inte med ngt vattenlösligt, man kan tro att folk i och med att man sätter ut en låda vill ha sin post :banghead: många har flera papper påklistrat men texten är helt försvunnen efter väder och vind, och andra får man liksom kisa med ögonen för att se att det står 111 inristat i ena hörnet med blyerts...

Och sen nu när ni pratar om skyltar,
SKRIV MED PERMAMENT TUSCHPENNA!
Inte blyerts, inte bläck och inte med ngt vattenlösligt, man kan tro att folk i och med att man sätter ut en låda vill ha sin post :banghead: många har flera papper påklistrat men texten är helt försvunnen efter väder och vind, och andra får man liksom kisa med ögonen för att se att det står 111 inristat i ena hörnet med blyerts...
Vad betyder 111?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 036
Senast: Squie
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
421
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama