Registrerinspapperna?

Humelibumlan

Trådstartare
När man betalat levandefölavgiften till hingstägaren, vem skickar då ut registeringspapperna?
Hingsten eller ST?
Hur lång tid är brukligt att behöva vänta?

Sv: Registrerinspapperna?

Det är hingsthållaren/agenten som skickar språngsedel/registreringsblankett som du sedan fyller i och skickar till ST. I år tog min mindre än en vecka. Det brukar gå rätt fort.

Det är hingsthållaren/agenten som skickar språngsedel/registreringsblankett som du sedan fyller i och skickar till ST. I år tog min mindre än en vecka. Det brukar gå rätt fort.

Ok, tack för svar :)
2 veckor + betyder då att man kan ringa och undra om det blivit något fel?

Det vet jag inte... Kan inte så mycket om post :D

Kollade du så att de hade skickat till rätt adress?

Förra året kom ett av mina travföls papper bort. Då tog jag kontakt med hingsthållaren som skickade dublett till mig. Jag är helt säker på att det inte var hingsthållaren utan posten som gjorde det för de andra fölens papper kom som de skulle.

Förra året kom ett av mina travföls papper bort. Då tog jag kontakt med hingsthållaren som skickade dublett till mig. Jag är helt säker på att det inte var hingsthållaren utan posten som gjorde det för de andra fölens papper kom som de skulle.

Jo han skulle göra det om den inte kom fram i dagarna, men jag vill inte ha de papperna på avvägar om någon med dålig humor skulle tycka det var kul att fylla i dem o skicka in så att säga.. *paranoid och van vid murphys lag ;)*

Han sa att han skickat dem o det tror jag absolut, frågan är lite till vilken adress, han har tidigare använt mig gamla och det har kommit fram på eftersändningen, nu var han ganska säker på att han skickat till den nya, men kruxet är att eftersändningen är "slut" eftersom det var över ett år sen jag flyttade och han hade ingen avsändaradress på kuvertet om det nu blivit en miss o det gått till den förra.

Oj, vilket intryck jag måste gjort! Mitt knep är att jag vet när jag inte vet och bör vara tyst... För det mesta :p

Det kanske man skulle brodera? ;)
Men jag vet inte hur man broderar, så jag bör nog låta bli då.... se, jag har redan lärt mig :idea:

*uppdaterar*

Ska få "kopia" på papperna på måndag... vet inte riktigt vad jag gör annars.. :grin:

*uppdaterar*

Ska få "kopia" på papperna på måndag... vet inte riktigt vad jag gör annars.. :grin:

Ring posten. De har säkert dina orginalpapper ligger. Skrev hingsthållaren gamla adressen, och eftersändningen är slut så letar de lätt reda på ditt kuvert om du hör av dig till dom.
De kastar ju inte såna brev direkt.

Ring posten. De har säkert dina orginalpapper ligger. Skrev hingsthållaren gamla adressen, och eftersändningen är slut så letar de lätt reda på ditt kuvert om du hör av dig till dom.
De kastar ju inte såna brev direkt.

Posten är kontaktad, de tar bara väldigt förlång tid på sig!:mad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 381
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvart i åtta i morse, när jag precis somnat om efter M's besök och en värknatt utan sömn, ringde arbetsförmedlingen. De fick besed från...
Svar
17
· Visningar
1 303
Senast: Shaggy
·
Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 452
Senast: Kakis
·
Hemmet Blir snart tokig! Letar efter en sommarstuga att köpa. Men jättesvårt. Antingen för långt bort, för dyrt, något annat jag inte gillar...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 603
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar