Sv: Registrerar folk inte sig som ägare till sina hästar??
Ja vad ska man säga. Snacka om överkurs det som hände mig var inte vanligt tror och hoppas jag. Snacka om strul ...
Har säljaren firma?
Ska man kolla att människor inte är i konkurs då måste man ringa tingsrätten.
Det är ju som vanligt när man köper dyra grejor , kolla upp säljaren. Kanske sådan där kreditupplysning. Du måste avgöra själv om du vill lita på säljaren eller inte. De flesta är ju ärliga , absolut. Det kan absolut vara en fördel att handla av en säljare som handlar med hästar, hästhandlare för de har ofta rykte att tänka på. Jag hade mastodont-otur...
Man kan ju egentligen aldrig veta helt säkert om man inte kan få se kvitton ända tillbaka från uppfödaren....Som i mitt fall nu - även om säljaren visar kvitto på att hon köpt hästen så kan jag ju omöjligt garantera att hästen inte är stulen. Hur skulle du gjort i den sitsen, vad skulle du råda mig till?
Ja vad ska man säga. Snacka om överkurs det som hände mig var inte vanligt tror och hoppas jag. Snacka om strul ...
Har säljaren firma?
Ska man kolla att människor inte är i konkurs då måste man ringa tingsrätten.
Det är ju som vanligt när man köper dyra grejor , kolla upp säljaren. Kanske sådan där kreditupplysning. Du måste avgöra själv om du vill lita på säljaren eller inte. De flesta är ju ärliga , absolut. Det kan absolut vara en fördel att handla av en säljare som handlar med hästar, hästhandlare för de har ofta rykte att tänka på. Jag hade mastodont-otur...