Regional, lokal och nationell?

N

Nataliiie

Vad menas med dom "uttrycken"?

Undrar även om man får hopptävla i klubbjacka och jodphurs& svarta slickade läderchaps :)?

Sv: Regional, lokal och nationell?

Lokal är en mindre tävling, från 0 cm till LB. Regional börjar vid LB och fortsätter upp till Msv (Vet ej om det är Msv A eller B.) Nationell är från LA och upptill Svår klass.

I lokal tävling får man ha klubbjacka, jodphurs och chaps. Allafall i hoppning. I regional måste man dock ha kavaj och stövlar.

Lokal är en mindre tävling, från 0 cm till LB. Regional börjar vid LB och fortsätter upp till Msv (Vet ej om det är Msv A eller B.) Nationell är från LA och upptill Svår klass.

I lokal tävling får man ha klubbjacka, jodphurs och chaps. Allafall i hoppning. I regional måste man dock ha kavaj och stövlar.
så om man anmäler sej till en tävling med lc så är de en loka tävling :D?
Får vem som helst va med på en lokal tävling :)?

Nja det står i proppen vilken typ av tävling den gäller.
Man få starta en lokal tävling om man har lokal licens.

Tack allesammans jag hajar :D BLUBB

Inte behöver man väl ha stövlar på regional tävling? Isåfall är det nytt från i år... Däremot från nationellt. Någon som vet säkert? :confused:

Om jag minns rätt stog de i tr från nationell, men kolla för jag är inte helt säker :)

Inte riktigt.. Det finns regional LC. Eller det heter ju inte LC, men det som motsvarar det (dvs 1m-hoppningar för häst). Dressyr har ju lite andra graderingar, som jag inte är så bra på, men då finns ju i alla fall LA på lokal tävling.

Några stövlar är det då inget tvång på när det gäller regional tävling. Det är väl inte krav på stövlar överhuvudtaget längre? Det togs ju bort för några år sedan. (hoppning)

I dressyr måste man ha kavaj på lokal nivå redan. Och regional nivå stövlar.

Inte riktigt.. Det finns regional LC. Eller det heter ju inte LC, men det som motsvarar det (dvs 1m-hoppningar för häst). Dressyr har ju lite andra graderingar, som jag inte är så bra på, men då finns ju i alla fall LA på lokal tävling.

Några stövlar är det då inget tvång på när det gäller regional tävling. Det är väl inte krav på stövlar överhuvudtaget längre? Det togs ju bort för några år sedan. (hoppning)

I dressyr måste man ha kavaj på lokal nivå redan. Och regional nivå stövlar.

Regionala LC finns det väl inte? :confused: Allafall inte på ponnyhoppning...

Det finns en tråd som heter något i stil med "Bedömningar". Kika där så har du snart koll på läget :laugh:

Det va inte så svårt, tack, jag känner mej usel :(

Äsch, alla har varit nybörjare nån gång, då har man många frågor ;)

ja, om man inget frågar, man inget lära, eller hur man säger :D

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 539
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Murray
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 106
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V