regga föl i flera förbund?

Evergreen

Trådstartare
kan man registrera sin häst i flera olika avelsförbund?
vad finns det isf för för/nackdelar med detta?

/Evergreen - okunnig! (:o)

Sv: regga föl i flera förbund?

Förbunden vill inte att samma häst är registrerad i flera olika förbund. Alltså om vi pratar fölungar. Om jag förstod saken rätt så är det en tyst (?) överenskommelse att samma föl inte ska reggas i flera förbund även om det går, det finns ju ingen som kollar vad jag vet.

Däremot så är ju vissa förbund öppna för att regga ston från andra förbund. Tex så kan du regga ett holsteinersto i Sverige för att i sin tur regga fölungen som svensk.

Men det här är lurigt och rörigt och olika förbund hanterar det på olika sätt.

Sv: regga föl i flera förbund?

Jag tror inte man "kan" regga fölen i flera förbund och ser ingen direkt anledning till det heller däremot kan man ju grund regga i ett förbund och sen tilläggs registrera i vissa andra. Som Cyllene skrev.

Mitt föl i år kommer tex att grund reggas i Galoppförbundet men kommer senare i livet tilläggs registreras i nåt halvblod/varmblods förbund för att då ge gröna papper i det förbundet.

Men jag tror inte de kollar sinsemellan om din häst är reggad där också så det går nog att göra om man nu skulle vilja

Liknande trådar

Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
416
Senast: Mia_R
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 071
Senast: MML
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
5 321
Senast: Gabby_Ossi
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 562
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka