A

Amia

Finns det nån halvblosdhingst som heter så?
Har för mig en häst i stallet hade honom som pappa men jag hittar honom ingenstans..

Nån som har nån bild och fakta att ge mig?

Re: Refaat?

Jodå, det stämmer; Refaat 783 f.1986 e. Rex 673 u. Falsett 12670 ue. Falstaff 474. I avel 1990. Ur avel. Vet inte varför, men som så många andra så klarade han antagligen inte bruksprovet andra gången. Kanske någon annan som vet?

Skriver ur "Hingstkalendern 1992 för privata hingstar",
Ext. utlåtande; Stor, maskulin elegant hingst med lång väl ansatt hals och välligande bogar. Mycket välbenad. Mycket goda taktmässiga rörelser i skritt ich trav. Något stel i skritten. 910988=44p (4,0 år).
Bruksprov; 4,0 år gång 7877 hopp 89/56.
"Refaat hade högsta exteriörpoängen i sin årgång. Fadern var bruksprovsetta medan modern Falsett gått etta på Elmia med 47 p. Refaat är bror till Brilliant (663) som gick etta som treårshingst med 44 p. Han är också bror till Elmiatvåan Kresette (43 p) och Edelweiss som gick etta på Elmia 1990 med 44 p. Refaat ska avlägga godkänt bruksprov på Swede Horse 1991(står 1990 i boken) för att få verka i avel samma år."
Har tyvärr inte Blå Boken för 1991 så jag vet inte hur många föl han fick, men i hingstkalendern står att han betäckte 52 ston år 1990.

Modern Falsett är vad jag vet fortfarande det högst bedömda stoet hitills. Det var förvisso bara 5 bedömningsgrunder, men ändå.

Bild finns på delmar.

Mvh Åsa

Jo, jag skrev att bild finns på delmar. Skriv rätt bara, Refaat.

Åsa

Del Mar är den sidan som du har adressen till längst ned på dina inlägg (vet inte vad det kallas).

Har sett en avkomma efter honom vid namn El Sayed (har jag för mig) var rätt kort i ryggen och ranglig men då var han å andra sidan bara 4 år (på våren). :angel:

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka