Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ååhh,;svart trumoetsvamp! Två gånger har jag lyckats hitta det (i grönsaksbutik).Mär vi gjorde pizza vid något tillfälle var en variant med mangold (stekt i olivolja), aubergine (skivor förgrillade i ugn med lite olivolja), svart trumpetsvamp och parmesan. Man kan definitivt skippa aubergine och byta ut svampen mot t ex kantareller. Eller bara ha mangold och parmesan eller annan smakrik ost. Get- eller fårost bör bli gott. Eller ha på t ex lax. Två saker bör man nog inte tumma på: 1. Inte använda tomatsås 2. Ha TUNN botten.
Jag har ALDRIG hittat den.Ååhh,;svart trumoetsvamp! Två gånger har jag lyckats hitta det (i grönsaksbutik).
Ååhh,;svart trumoetsvamp! Två gånger har jag lyckats hitta det (i grönsaksbutik).
Jag har ALDRIG hittat den.
Gissa hur föraktfulla mina uppsaliensiska kamrater var när jag påstod att de var svåra att hitta i mina trakter...Den växer som ogräs i vissa trakter runt Uppsala.
Jag fick en smärre utskällning här på buke en gång när jag skrev att det var ovanligt att hitta blomkålssvamp. Vilket det är där jag plockar svamp, men tydligen inte överallt i landet. Man blir lätt en smula hemmablind och tror att som det är hemma är det överallt. (Just svamp plockar man väl också ofta extremt lokalt.)Gissa hur föraktfulla mina uppsaliensiska kamrater var när jag påstod att de var svåra att hitta i mina trakter...
Mina svampskills blev synnerligen neddömda. I deras värld var det höjden av blindhet att inte hitta en enda svartis
Jag har ALDRIG hittat den.