Reaktion på byte av bomlös!

Fála

Trådstartare
Jag har en Barefoot som jag ridit min ena islandshäst i ca 6 månader.
Det var faktiskt han som fick mig att prova bomlöst för han visade ofta motvilja vid sadling.

Barefooten bara älskar han och även jag. :banana:

Idag tänkte jag prova en annan bomlös som jag har till en av mina andra hästar, det är en Karlslund flex. Den ser ju ut mer som en vanlig sadel. Så fort jag bar in sadeln till honom så blängde han riktigt på den och när jag la den på ryggen på honom så började han vifta med ena bakbenet! Så gjorde han alltid förr när jag använde bomsadel. Helt klart så trodde han att det var en bomsadel! Så fort jag tog i sadelgjorden så började han kasta med huvudet och fortsatte när jag spände. Han såg faktiskt helt olycklig ut :cry:

Jag tänkte bara prova men var nästan på väg att ge upp... Trots allt så gick det fint när jag väl suttit upp och han märkte att det oxå var en bomlös!!

Ville bara dela med mig av detta - tänk vad mycket dom förstår :love: och denna häst är så himla speciell (för mig i alla fall) :love:

Katrin

Sv: Reaktion på byte av bomlös!

De som säljer den har adress: http://go.to/dernole
Där kan du se bild och läsa lite om den. Den känns lika stadig att rida i som en bomsadel tycker jag :)

Katrin

Jag provred en barefoot i lördags och hästen sparkade när den sadlades men om jag fattade rätt var det första gången hon hade sadeln så hon kanske står still nästa gång.
Sadeln var skön, den kändes inte lika bred som Diddidynan som jag hade svårt att rida i.
Det kanske får bli en barefoot till pållan för det verkar omöjligt att hitta en passande bomsadel.

Ja det är många gånger den enda lösningen. Det som är riktigt bra är ju att den aldrig kan bli vare sig för liten eller för stor, så man slipper oroa sig för att hästen går med en sadel som inte passar. :)

Jag har hållt på och bytt sadlar i parti och minut till mina hästar. Det blir både dyrt och är jobbigt. Äntligen så har jag funnit det som funkar bäst för mina hästar och mig.

Finns barefoot i olika modeller? Finns det någon hemsida? (barefoot.com handlar om något helt annat).

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 191
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 185
Senast: Rosett
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 277
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 820
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Rehabtid dragna tänder