Rawage Quintus!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Linn_89
  • Startdatum Startdatum
L

Linn_89

Är det någon som vet något om den hingsten.. det enda jag har hittat på internet är att han såldes till England och Tävlar/har tävlat (vet ej) dressyr där.. Är det någon som vet någonting mer om honom?? Rawage Quintus stod innan i Danmark..

Jag har en foderhäst som är efter honom, en dansk import. Hade gärna velat ha lite fakta..ev. bilder..

:bow: :bow: :bow:

Sv: Rawage Quintus!

Rawage Quintus är det denna häst tro?

Trevlig stam på fädernet i sådana fall :) sa fullblodsfantasten men även mycket trevlig på mödernet.

Kåringsbeskrivelse:

Passende stor hingst. Særdeles god type. Udtryksfuldt hoved. Velansat, middellang hals. God skulder og manke. God overline. Velformet kryds. Lemmerne passende føre og tørre. Bevægelsen særdeles god i skridt og trav, god i galop. 8-8-8-7-7-7-8-8

Materielprøve beskrivelse:

Elegant hingst med lidt svingende temperament og god karakter. Arbejder taktfast og smidigt, men med manglende bæring. Springer ærligt og villigt med ret gode manerer. Materialprøven er aflagt in 1994 på Vilhelmsborg.

Andre bemærkninger:

Tildelt opdrættermedalje i bronze i 1995. Hingsten har begrænset bedækningstilladelse til maximalt 30 hopper årligt frem til 2. delkåring, hvor hingsten minimum skal være B-hest. endvidere skal hingsten bringes til start i DRF´s spring- eller dressurchampionat.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 983
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
11 280
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar