Rättvist?

Sv: Rättvist?

Nej det är inte rättvist.

Men ett större problem är att maxstraffet för djurplågeri "aldrig" döms ut. Har för mig att de som eldade upp en kanin och filmade det fick två och tre månader.
Har svårt att tänka mig vad man skulle göra för att få två år :eek:

Jag tror att det är viktigt att sätta in vård och behandling för människor som döms för djurplågeri, det är vanligt att de som döms för mord på människor "börjat sin bana" med att tortera och döda djur. Om man kunde få stopp på beteendet redan när de började plåga djur skulle även människoliv kunna sparas.

Har han som dödade valpen Shiva fått sitt straff? Det var iaf det jag kopplade ditt inlägg med.

I vilket fall så är det sjukt att man inte får något vettigt straff när man dödat/misshandlat/torterat ett djur. helt sjukt.

Jag tycker absolut att straffen för djurplågeri ska höjas mycket!
Särskilt när djur dör till följd av det, som det exemplet du nämner.
Även livstids djurförbud!

Inte än, men jag hoppas VERKLIGEN att han får två års fängelse (vilket ju är i minsta laget). Och så tkr jag det är lite märkligt att det är det högsta straffet man kan få, hade jag varit politiker hade jag försökt ändra det. Känns inte bra att en sådan människa som han ska få komma ut igen så snabbt.

Får se, kanske får bli mer politiskt involverad. Det kan ju bara inte få fortgå! Det ska straffa sig om man torterar andra!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 657
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 471
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 737
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka