Netted
Trådstartare
Har en 3-årig, snart 4-årig underbar pålle! Allt jag önskar är att jag & han tillsammans kan utvecklas & skapa ett bra förhållande. Men jag känner att jag inte har lust/ork/tid, men framförallt kanske jag saknar tillräckligt med kunskap för att ge han det han behöver? Det är väl bra att jag kan inse det själv? Men då får jag dåligt samvete, tänker på de gamla ägarna & att jag älskar han så mycket och inte vill förlora honom ..
Alltså, jag har inte tänkt sälja han, utan låna ut han på foder i ca 2.5 år. Men jag kan inte bestämma mig för om det är rätt eller fel..
Jag känner att jag klarar av honom, det är inga problem med det och vår relation är underbar. Han är posivit och lättlärd, jag skulle säkert kunna vidareutbilda honom. Men frågan är om jag har lust/ork att lägga ner den tiden på honom som han behöver..
och sedan jag skaffade en medryttare har jag ridit han ännu mindre..
Vad tycker ni? Självklart vet jag kanske att det är bäst för min nallebjörn att låna ut honom!
/ MKT tacksam för råd
Alltså, jag har inte tänkt sälja han, utan låna ut han på foder i ca 2.5 år. Men jag kan inte bestämma mig för om det är rätt eller fel..
Jag känner att jag klarar av honom, det är inga problem med det och vår relation är underbar. Han är posivit och lättlärd, jag skulle säkert kunna vidareutbilda honom. Men frågan är om jag har lust/ork att lägga ner den tiden på honom som han behöver..
och sedan jag skaffade en medryttare har jag ridit han ännu mindre..
Vad tycker ni? Självklart vet jag kanske att det är bäst för min nallebjörn att låna ut honom!
/ MKT tacksam för råd