Rastgård uppsala

panzy

Trådstartare
Vart finns det sådana? Gärna med höga ordentliga staket.
Är hundvakt åt en vovve i höst som sticker när han är lös :( men behöver ju ändå få springa av sig ibland.

Tar gärna emot tips på hur man tränar inkallning med en vuxen hund också..

Sv: Rastgård uppsala

Förr fanns det i Gränby, men jag är ju utvandrad Uppsalabo så läget kan ju vara annorlunda nu för tiden.

Jag hade tränat med långlina. Då lyckas man ju varje gång och hela träningen blir positiv. När min gammeltant var unghund så var hon den värsta slyngel som någonsin skådats! Jag gick långpromenader i skogen med långlina varje dag i 3 månader innan det ens funkade att hon kom på inhägnat område. Men tillslut lärde sig även den odågan att komma då matte ropar!

Lycka till :)

Det finns 2 stycken jättefina i Sävja som man dock behöver vara medlem för att nyttja. En skogshage och en med gräs och agilityhinder. Jag vet inte hur stängslena är i dem.
http://www.oxkallan.se/?sida=start

Det finns en i Gottsunda som har bra stängsel, men själva hagen är inte särskilt fin med vassa stubbar, stora stenar och vassa grenar.

Det finns en i Eriksberg. Den ska vara fin säger folk som varit där.

Det finns även en i norra Uppsala, men jag kommer inte ihåg vad den heter.

Det lättaste är nog att gå in på denna sida och titta på kartan var de ligger nånstans.
http://www.uppsala.se/sv/Kulturfritid/Parker-lekplatser/Hundrastgardar-i-Uppsala/

Senast ändrad:

Finns en i Gränby. Den är nybyggd och har fint ordentligt staket.
Har för mig att det numera även finns en i Gamla Uppsala, med rejält staket.

Det finns 2 stycken jättefina i Sävja som man dock behöver vara medlem för att nyttja. En skogshage och en med gräs och agilityhinder. Jag vet inte hur stängslena är i dem.
http://www.oxkallan.se/?sida=start

De har även en i Bergsbrunna, bra staket, men en rymmardrottning/grävling kommer ut :cool:

Staketen i Oxkällans hagar är litet högre fårnät, den släta hagen har dock ett finmaskigare när nertill.

*tidigare Sävjabo*

Finns en i Gränby. Den är nybyggd och har fint ordentligt staket.
Har för mig att det numera även finns en i Gamla Uppsala, med rejält staket.
Gränbyhagen är fin, men ingen har koll på något alls, så den är långt ifrån säker.
Jag går aldrig, aldrig mer dit, och skulle inte rekomendera någon annan att göra det heller.
Jag går till Röbohagarna med Edwind istället (tunabackar/gångavstånd från g:la uppsala) och där är helt underbart!
Stora fina hagar med bra staket, jättetrevliga hundar och ägare, jättefin natur o.s.v! (dessutom ska Röbo- området göras ännumer användar-vänligt över lag!)
Finns en facebookgrupp, kolla där!
De vill säkert att man är medlem men jag tror inte det är något krav...faktiskt (det är ju inte direkt så att någon står i grindhålet och kollar medlemsskap...)
Däremot finns ju trivsel/ordningsregler för de som använder hagen, men de handlar mest om sunt förnuft.

Var också i Eriksberg där de har två hagar, varav en är jäääääääääättestor med fin terräng!
Dock vet jag inte så mycket om den då jag bara varit där med E en gång, då var det han och min kompis "softis"-terrier....de hade rooooooooligt!
Men jag vet som sagt inte vilka som brukar "hänga" där annars.

Edwind leker gärna, så hojta till om du vill ha sällskap! (om nu inte din hund äter små JRT som aptitretare :p )

Senast ändrad:

Kl
Tack för alla tips! Provade Eriksberg igår, den va super! Skönt för vovven att va lös ibland :-)

Synd att du inte var där i måndags, då hade ni fått sällskap av Edwind :)
Jag gillar verkligen den hagen, bortsett från lerdiket :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 614
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 124
Senast: Pilot
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka