Sv: Rastgård uppsala
Finns en i Gränby. Den är nybyggd och har fint ordentligt staket.
Har för mig att det numera även finns en i Gamla Uppsala, med rejält staket.
Gränbyhagen är fin, men ingen har koll på något alls, så den är långt ifrån säker.
Jag går aldrig, aldrig mer dit, och skulle inte rekomendera någon annan att göra det heller.
Jag går till Röbohagarna med Edwind istället (tunabackar/gångavstånd från g:la uppsala) och där är helt underbart!
Stora fina hagar med bra staket, jättetrevliga hundar och ägare, jättefin natur o.s.v! (dessutom ska Röbo- området göras ännumer användar-vänligt över lag!)
Finns en facebookgrupp, kolla där!
De vill säkert att man är medlem men jag tror inte det är något krav...faktiskt (det är ju inte direkt så att någon står i grindhålet och kollar medlemsskap...)
Däremot finns ju trivsel/ordningsregler för de som använder hagen, men de handlar mest om sunt förnuft.
Var också i Eriksberg där de har två hagar, varav en är jäääääääääättestor med fin terräng!
Dock vet jag inte så mycket om den då jag bara varit där med E en gång, då var det han och min kompis "softis"-terrier....de hade rooooooooligt!
Men jag vet som sagt inte vilka som brukar "hänga" där annars.
Edwind leker gärna, så hojta till om du vill ha sällskap! (om nu inte din hund äter små JRT som aptitretare
)