Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men då missar man ju andra "väl", sett från kattens synpunkt...
Pappan till min kattunge (Helig Birma) går ute som han vill, och han är en riktigt fin avelshanne. Iof är birman en väldigt lugn ras, Siameser kan nog ha lite mer liv! Jag tror att du kan ha katten ute om du gradvis vänjer den vid det. Se bara till så att den vet var "hemma" är och promenera gärna i koppel först. De flesta katter som jag har hört om brukar inte gå alltför långt ifrån huset. Det viktigaste av allt bara: KASTRERA katten först!! Då får du en lugnare katt som inte springer runt "på bygden" och gör andra katter med ungar och håller sig hemma!Hur har ni gjort med era (ras)katter som bor på landet? Det finns ju en risk också om man har barn att de nångång glömmer stänga dörren och katterna smiter ut...
Det är ju just dom fertila VUXNA raskatterna som är dom värdefulla...
Hur tror du annars att det kan bli rasrena kattungar
stöldrisken känns lite överreklamerad..
betydligt lättare att sno nåt annat värt betydligt mer.
Och vad skulle det vara
En meriterad avels och utställningskatt värderas av försäkringsbolagen till mellan 15-50 000:-
Förutom all känslomässiga värde
Jo, men är katten värd det utan stamtavla? Och stamtavlan får man ju knappast med sig om man stjäl en lösgående katt.
Utan stamtavlan är ju katten bara en simpel bondkatt, som man får vara glad om någon vill ha ö h t.
precis.
och hur många tjuvar känner igen en fiiin katt?