Sv: Ras?

Jag håller med där, dvärgschnauzern är varken lätt- eller svårmotiverad.
När man hittat vad hunden går i gång på och tycker är kul finns det inga problem med motiveringen.
Jag har testat på lite allt möjligt med min dvärghane, freestyle och spår är helt klart det han gillar mest och där finns det inga problem med motivationen.
Han funkar även i agility, men eftersom han inte är en sådan som älskar att rejsa behövs det lite mer motivering där för att få igång honom.
Men det beror väl alltid på individen vad den gillar.

Tycker att en liten skäggis skulle passa TS väldigt bra, utifrån hennes kriterier.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 655
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 364
Senast: Cissi_ma
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 763
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
9 081
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar