raggarn

Trådstartare
Hej
Jag skulle vilja ha lite ras råd då jag ska skaffa en valp(har 2 stora,lungna hundar) nu skulle jag vilja ha en lite mindre hund till lydnad agillety! men den måsste vara barnvänlig rasen.
en aktiv ras som gillar att jobba och lära sig!
Men vill dock ej ha en hund som kostar hur mkt som hällst!
Blandras tipps är med aktuella.
Tacksam för hjälp:bow:

Sv: Ras råd

När du nämner agility tänker jag direkt på papillon, en underbar hund. Finns ju många raser i mellanstorlek att välja emellan. Jag skulle själv ha väldigt svårt att välja. Sen är ju många långhåriga då kommer ju pälsvården in. Ska du ha den som sällskapshund eller nån med jaktinstinkt?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 887
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 561
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 686
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka