Rapportera annonser?

vallhund

Trådstartare
Det har precis lagts in en annons om renrasiga Fransk bulldog valpar för 3 500 kr i Skåne. Inte OK tycker jag.

Tack @Gunnar för att du städade bort den. @dobbis mailade fram o tbx med annonsören under natten o vi roade oss kungligt i tråden om oseriös avel. Vi kom väl aldrig fram till om det handlade om smuggelvalpar eller bedrägeri, troligtvis var det bedrägeriförsök.

Som andra skrivit så går det utmärkt att rapportera annonserna och jag har tagit bort den första som rapporterades. Det som är lite "knepigt" är att jag vill vara 100% säker på att det verkligen ÄR fejk/bedrägeri så man inte raderar någon seriös säljare.

En del annonser är uppenbara att de är fejk/bedrägeri men dessa som är lite tveksamma så vill,iallafall jag, luska lite innan jag åtgärdar. Det kan ta lite tid ibland men rapporterna läser jag alltid och jag är mer än tacksam för ATT det rapporteras.

Som andra skrivit så går det utmärkt att rapportera annonserna och jag har tagit bort den första som rapporterades. Det som är lite "knepigt" är att jag vill vara 100% säker på att det verkligen ÄR fejk/bedrägeri så man inte raderar någon seriös säljare.

En del annonser är uppenbara att de är fejk/bedrägeri men dessa som är lite tveksamma så vill,iallafall jag, luska lite innan jag åtgärdar. Det kan ta lite tid ibland men rapporterna läser jag alltid och jag är mer än tacksam för ATT det rapporteras.
Denna är nog "bara" bedrägeri,men jag har återigen mailat dom om att vi hämtar valparna,säger dom ja till det så är det nog ärligt,då dom kunnat skaffa fram bilder på allt jag önskat.

Annonsören med frallor och yorks gör comeback:

http://www.bukefalos.com/threads/yorkshire-terrier-valpar.1428006/

Avelsmålet oavsett ras tycks vara att hundarna ska väga två kilo :confused:

Japp, det är samma namn i annonsen (fast det var nog frallorna jag såg förra gången).

Att använda bilder på hundar tagna år 2011 och marknadsföra dessa som "leveransklara valpar" hör inte till "god sed" eller "god netikett" ,snarare falsk marknadsföring. Annonsen är,av den anledningen,raderad och länken fungerar därmed inte längre ;)

Att använda bilder på hundar tagna år 2011 och marknadsföra dessa som "leveransklara valpar" hör inte till "god sed" eller "god netikett" ,snarare falsk marknadsföring. Annonsen är,av den anledningen,raderad och länken fungerar därmed inte längre ;)
Fast en del raser mognar ju sent?

Dock kanske inte SÅ sent. ;)

Bra att du tog bort. :up:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Hundhälsa Hej! Min tik har under dräktigheten ätit PrimaDog chicken & potato och tanken är att även valparna ska börja äta detta om nån vecka men...
2
Svar
31
· Visningar
1 996
Senast: Sel
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 152
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar