Rapporter från bruksprovet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare GiG
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 624
  • Visningar Visningar 135 151
Sv: Rapporter från bruksprovet

*kl*

Jag har faktiskt inte hittat någon riktigt sån där WOW hingst på detta bruksprov. Om jag fick sätta ihop en egen så skulle det vara som följer:
* Tsarevitjs typ, men lite mer hingstkaraktär.
* Min Pagilos skritt (9,2)
* Danzas trav
* Vladimirs galopp
* First Wishs ridbarhet

Detta skulle enligt mig vara den kompletta hingsten :banana: . Synd att den inte fanns med.

Senskadan han ådrog sig var på OS i Aten, en av flera som fick åka hem med senskador därifrån pga underlaget :(
Synd på en så härlig häst!

..och det är en valack, så tyvärr blir det inget avlande på honom heller :(

ooops. trodde det var ett sto :D

men hursom väääldigt fin :love:

:love: :love: *Mums!* :love: :love: (behöver man säga mer??)

Jag & Olgaklara kommer inte överrens om VEM han omedelbart ska flytta hem till....jag röstar TILL MEJ!;) :D

Bara för att jag varit borta och tävlat hela dagen ger dig ingen rätt att lägga beslag på min häst :mad:

;)

Jag håller med *mumsx2* Jaggen är precis så fin som jag trodde han skulle vara :love:

Vem blir den utvalde till Mirja i år då?

barb

Hur var helsysterns benställ? Kanske inte hann se det,ngr kommentarer?

barb

Vi har fundering, och haft så senaste halvåret att gå till Concept och tillverka ett helsyskon till Can Man. Men hundra säkert blir det ju inte. Men än sålänge ligger han som nr. 1 på listan......

Gira :banana:

jag gissar på att du menar Dileme du Cephe (stavningen är nog inte helt korrekt ;)) en HELT fantastisk tapper liten märr med en ganska tjock fransman i sadeln :p har för mig att den tyvärr ådrog sig en senskada (som många andra på det underlaget) på ngn stortävling senare samma år :cry:

o jag måste nog ändå säga att även om hon inte hade perfekt teknik (långt ifrån) så skulle jag nog ändå avla på det hjärtat :love: :D hon var/är verkligen en otrolig liten häst!

Inte lätt att hoppa bra med en ryttare som sitter och kasar omkring :crazy: Jag tycker inte h*n hade så dålig teknik faktiskt

Bild1
Bild2

H*n skadade sig på Aten OS så det är kanske inte den som Gylle tänker på!??

Senast ändrad:

Håller med fullständigt vad gäller ridbarhet och hoppnings potential,men avelshingst-nej-exteriörer är för undermålig för det.

barb

*kl*

Jag har faktiskt inte hittat någon riktigt sån där WOW hingst på detta bruksprov. Om jag fick sätta ihop en egen så skulle det vara som följer:
* Tsarevitjs typ, men lite mer hingstkaraktär.
* Min Pagilos skritt (9,2)
* Danzas trav
* Vladimirs galopp
* First Wishs ridbarhet

Detta skulle enligt mig vara den kompletta hingsten :banana: . Synd att den inte fanns med.

Nej, ingen klar vinnare i år. Det är väl ganska jämnt mellan First Wish och Impuls skulle jag tro.

Måste ha missat detta med att inte linjeavla på Jovial,varför inte?

barb

Jag tänkte utnämna mig själv till veckans stjärna, inte fattade jag att ni alla satt och kollade på film på datorn hemma eller på jobbet:angel: utan trodde ni satt på läktarn med era laptops:rofl:

:rofl: What a sight!!! som på X2000...ja, det var en rolig syn du måste ha haft framför dig!!

Tyckte ingen var sådär outstanding bland hopphingstarna men Callahan var fin och Canman likaså. Svårt att veta hur de yngre hingstarna kanske är om de fått växa till sig o dessutom ej gått igenom en veckas bruksprov med allt vad det innebär..

Måste ha missat detta med att inte linjeavla på Jovial,varför inte?

barb

Min egen erfarenhet är att det blir väldigt heta hästar, även om de har honom typ två gånger i fjärde led. Andra har andra erfarenheter, men jag vågar nog inte chansa. Möjligtvis med Fetcher som har honom längre bak än Hip Hop.

Tyckte PB blev avsevärt bättre under ryttare men,svårt att bedöma ,typen tilltalar inte mig,varför tar ingen in Gribaldi direkt istället.Don Lauri är fin i typen ,men så dåligt visad så det är omöjligt att bilda sig en uppfattning om hans rörelser,hästen satt som i ett skruvstäd i nacken.

Vad tyckte du?

barb

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 753
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 235
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vem kör och varför?
  • Vad gör vi? Del CCX
  • Kaffebryggare

Hund, Katt, Andra Djur