Rapporter från bruksprovet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare GiG
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 624
  • Visningar Visningar 135 151
Sv: Rapporter från bruksprovet

Jag såg det!

Dåfår vi se vilka som är snabbast, equipe, Ridsport eller våra vänner på galamiddagen;)

ja,det var det nog ja;)

pratar franska imorgon.....bon soir mes amies
barb

Knapplån

Vet någon varför Sterling inte blev rekommenderad vidare?
Jag tyckte han såg mumsig ut!

Men jag har en jätteusel uppkoppling just den här helgen!!! Så det har varit svårt att se något överhuvudtaget på webbtv:n. Det har hackat hela helgen:( Fått starta om eller uppdatera efter ca 2 minuter...

Mina favvisar är:

Roven**
Jaguar Mail
Ludwigs Champion (men risken är att han blir väldigt grov)
Fetcher N
Callahan
Corlensky G

Danzas
Rubinrot-skimmeln (kommer inte ihåg namnet)
Painted Black II (fantasilöst namn)
Charon (tyvärr också grov)

Tyvärr ute:
Sterling
K3 Noir (vacker typ)

KL.

Nu vill jag veta vilka som blev godkända!!

Fast avn-människorna käkar tydligen hellre glassbomb än informerar oss:D

Källa: Ridsport
"Temperaturen stiger under galamiddagen och gästerna har nu (ca kl 22.45) vid ett par tillfällen med uppfodrande applåder försökt uppmana AVN att ta plats på podiet för att tala om vilka hingstar som blivit godkända i år.
AVN:s ledamöter sitter lugnt kvar vid sina platser och tycks avse att avnjuta efterätten (en glassbomb) innan de tar till orda. "

Temperaturen stiger under galamiddagen och gästerna har nu (ca kl 22.45) vid ett par tillfällen med uppfodrande applåder försökt uppmana AVN att ta plats på podiet för att tala om vilka hingstar som blivit godkända i år.
AVN:s ledamöter sitter lugnt kvar vid sina platser och tycks avse att avnjuta efterätten (en glassbomb) innan de tar till orda. Ridsport återkommer.
Till årets uppfödare har Charlotte och Magnus Johansson, Stall Pooh, utsetts. De har under flera år fött upp framgångsrika fälttävlanshästar där Mr Pooh är den främste reklampelaren, únghäst-VM-vinnare 2006.
Tre visare av hingstar har också uppmärksammats. Magnus Österlund blev bästa visare vid exteriörbedömning, Minna Telde vid gångartsbedömning och Katarina Torstensson vid hoppbedömning.
ASVH passade just på tillfället att avtacka Mathias Bewersdorff som nästa vecka slutar sin tjänst som kanslichef hos ASVH.
Årets Breeder´s Trophy-hingst är helt överlägset Cardento vars avkommor samlat ihop 74 poäng, att jämföra med tvåan som "bara" hade 37 poäng.

Nyfikeeeeeeeeeeeeen så jag håller på att spricka!!:)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 753
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 232
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• SSHL loppisar
  • Hävstångs effekt?