Ränta & amortering

Guldaskig

Trådstartare
En rättfram fråga. Ni som äger era bostäder, hur mycket betalar ni i ränta och amortering varje månad? Vad har ni för amorteringskrav?
 
En rättfram fråga. Ni som äger era bostäder, hur mycket betalar ni i ränta och amortering varje månad? Vad har ni för amorteringskrav?
Jättemycket, tyvärr … Mellan 15000-20000 i ränta och amorterar 5000 per månad (men hade inte behövt amortera, ligger under amorteringskravet.. ) men vill på få våra jättelån att gå åt rätt håll 😅 Har lgh och sommarhus.
 
Amorterar inte utan alla pengar som blir över används för att rusta huset, lånet är väl under gränsen för amortering sett till taxeringsvärdet. Sett till marknadsvärdet är lånet piss i havet :D

Räntan är strax under 2000.

Just ja, jag har obundet lån så månadsbetalningen har sjunkit lite.

Edit: Men när jag tog över huset var månadssumman under tusenlappen :meh:
 
Vi amorterar enligt krav, har belåning på precis under 70% av värdet, dvs 1% amortering per år.

Amorterar 2500kr, och betalar ränta strax under 10000kr per månad.
 
Ränta 1063 kr/mån för nuvarande (har rörlig). Amorteringsfritt. Amorterar inte månadsvis utan betalar av emellanåt när jag har utrymme, dessutom bor jag aldrig speciellt länge i mina bostäder så jag räknar med att sälja av och lösa lånet inom 1-2 år.
 
Vi har inget amorteringskrav men amorterar 1000 kr/månad. Ibland tänker jag att det kanske är dumt för vi kunde ju köpt fonder för tusen spänn istället...men det är väl bra att lånet sjunker lite också..
Tror räntan var strax under 3000 förra månaden.
 
Ingen fast amortering, lägger in lite när det finns pengar över, ränta runt 20 000 kr/kvartal. Lån på betydligt under marknadsvärdet så inget amorteringskrav.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
Svar
19
· Visningar
1 127
Juridik & Ekonomi Goddag allvetande Buke. Jag blev så förvirrad idag, hjälp mig tack. Jo, vi har ett huslån, eller rättare sagt vi har tre huslån ett på...
Svar
13
· Visningar
799
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi Jag och min sambo äger vårt hus tillsammans. Vi gick in med olika förutsättningar och har reglerat det i ett skrivet avtal. Den ena av...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: lil-sis
·
Juridik & Ekonomi Är det kutym att Vd i ett bolag köper/äger aktier i det bolag hen är vd i? Och när man avgår för att börja i ett annat bolag säljer sin...
Svar
6
· Visningar
417
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp