Ranch Horse Classic 2007!!!!

Sv: Ranch Horse Classic 2007!!!!

Håller med dig, kanske är lite för.. ja stort..:smirk: :eek:

Har redan "provstått" i hagarna och de är inte stora, men det sas att de var i samma storlek som i fjol.

Jag skulle tycka d för mig personligen men för hästen spelar d nog ingen roll vad d e för storlek på tävling.Och tränaren han har koll på läget.
Heardwork o reining ska d bli.
Så d e bara o hålla tummarna:bump:

Nej det är nog helt ok om dom är vana vid tjo och tjim och mycket liv!!!
Finns ju inte så många boskapsklasser så det gäller väl att ta alla tillfällen i akt!
Vad är det för häst du har?

Ja ser ut att vi ska iväg o tävla oxå. Första tävlingen för hästen så tränaren ska rida henne tills hon blir lite stabilare .Hon e bara 4 år och tränas fortfarande och vi e nybörjare i western o aldrig tävlat så d blir skitspännande. Hoppas hon får va frisk bara.....

Va härligt med go for it människor.
Jag har 4 tävlingar i baken i alla fall på D nivå. Jag har frågat tävlingsledaren Jan , vilken nivå mönstrena ligger på i ridklasserna, de ligger på B nivå. Så med andra ord e det typ Galopp ombyte i serpentiner. Just nu gnetar vi på med byte på åttvolt o min pålla e 7 år. Jag säger bara lycka till. Kan behövas.:angel:

det e ett quartersto på 4 år e.crimson catalyst. Hon e cool men ett sto med humör o attityd men d e dom som kan gå långt om man kommer överens...
Börjar bli mycket vass på kor o med hennes humör måste man passa henne (biter gärna om dom blir för kaxiga) :devil:
Som sagt d e så kort tävlingssesong så man måste passa på o va med så mycke man kan.:bump:

Jaa .reining fixar hon med byten och sånt.O kossorna älskar hon:love: :devil:
Har en annan häst hemma men henne "tränar" jag själv så gott d går .Ska försöka på en d tävling (pleasure) i sommar.
Galoppen trasslar ( höger)

Senast ändrad:

Jaa .reining fixar hon med byten och sånt.O kossorna älskar hon:love: :devil:
Har en annan häst hemma men henne "tränar" jag själv så gott d går .Ska försöka på en d tävling (pleasure) i sommar.
Galoppen trasslar ( höger)

Va kul me kor , själv e jag en fegis. Nu e anmälan skickad i alla fall . Jag lovar att heja på dig.:bump: :banana:

Jaha, nu e det nära...
Det kommer bara säga swicchhh, så är man i en bil ner till chappen..
Det kommer liksom med stormsteg...
Guuud va ja längtar.. hoppas bara att det är vackert väder.. men det kommer det att vara, så det är inte något att oroa sig för:D

Paxinarion: vilka klasser ska du tävla?

// Carro

Ja anmälan e skickad ,betalning o anmälan ska va inne senast 11/6.
Tänk va fort tiden har gått fort ändå, d e ju SNART:banana: :bump:
När man är där får tiden sakta ner :D
Första tävlingen som sagt, tur tränarn e rutinerad o van. Jag börjar redan bli nervös...:o
Nu får man äntligen bo inne hos hästarna efter alla dessa år.:bow:
Ja vi ska hejja vilt på varann huvudsaken vi har kul o hästarna .

Jaha, nu e det nära...
Det kommer bara säga swicchhh, så är man i en bil ner till chappen..
Det kommer liksom med stormsteg...
Guuud va ja längtar.. hoppas bara att det är vackert väder.. men det kommer det att vara, så det är inte något att oroa sig för:D

Paxinarion: vilka klasser ska du tävla?

// Carro

Tjolahopp.
WR , men vi e defenetivt inte klara med g byten eller rida på stång o hej å hå. Tunn reising o WH. ev Freestil R, jag har bett Bewildered träna min pålla och sen får hon sparka på mig. Hon har jobbat för PL i ett år, så hon vet bättre en jag.:D O du då? Jag skickade start avgiften i dag, ef s, det är helg på onsdag, så tar det längre tid . e lite gammalmodig, (betorder):rofl:

Tjolahopp.
WR , men vi e defenetivt inte klara med g byten eller rida på stång o hej å hå. Tunn reising o WH. ev Freestil R, jag har bett Bewildered träna min pålla och sen får hon sparka på mig. Hon har jobbat för PL i ett år, så hon vet bättre en jag.:D O du då? Jag skickade start avgiften i dag, ef s, det är helg på onsdag, så tar det längre tid . e lite gammalmodig, (betorder):rofl:

Hejsan!

Ja du, jag har iaf anmält mig till alla ridklasser (får se om jag rider allat) sen så herdwork (har aldrig tävlat det förut):o och sen Team penning och sorting... det är nog det jag kommer ihåg som jag har anmält mig i.. tror inte att det var något mer..haha
Jag ska betala anmälnings avgiften idag.. har redan skickat själva anmälan:)
Det ska bli SÅÅÅ kul..

// Carro

Nu är det helt bestämt vilka dagar vi åker ner, fredag - söndag!
Ska sova i bilen så jag slipper dom glatt sjungande snubbarna i granntältet:devil:
Nä det ska bli riktigt roligt, hoppas bara på fint väder!:)

Och jag kommer att sitta på läktaren och HEJA:bump: på dig!!!!:D

Ja det måste du verkligen, kan liksom behövas:o
Haha.. bara vi inte gör bort oss totalt, och speciellt inte i Herdworken..HAHA.. Vi har ju liksom aldrig gjort det förut, och jag kan knappt reglerna:smirk:

//Carro

Ja det måste du verkligen, kan liksom behövas:o
Haha.. bara vi inte gör bort oss totalt, och speciellt inte i Herdworken..HAHA.. Vi har ju liksom aldrig gjort det förut, och jag kan knappt reglerna:smirk:

//Carro

De blir så bra så. Ett stort smil och friska tag. Jag e ju där. Det är bara vi själva som vet om vi gör bort oss. Herre gud dom andra e ju bara åskådare. Publikstöd e ju alltid gutt. Min klubb hotar med att komma en hel busslast , men jag tror dom överdriver.:rofl:
Så många som har skrivit på den här tråden så verkar det bara som vi e 3 st som ska tävla. Ja ja 10 små negerpojkar.:angel:

I sista stund har vi bestämt oss... att vi skall åka, och vilka hästar som skall med...och vilka klasser....HW, WP och R blir det. Debut på chappen för den ena men 3 e året för den andra....skall bli spännande!

Anade att d skulle bli mycket anmälningar i herdworken ,fullt ingen efteranmälning alltså...

Jag måste komma ner onsdag eftersom jag är anm till alla dagar. Hoppas det blir bra väder. Gud va roligt , spännande och nervöst. Måste man ha hanskar när man tävlar.?

Nej det behövs inte handskar. Du skall ha western klädsel; hatt, jeans, skjorta och boats tror jag är det nödvändigaste...spänne i skärpet är ju snyggt...kanske chaps...i koklasser den kortare varianten. Nu är det ju enligt WRAS i vissa klasser, AQUA och SCHA i andra...har inte full koll på exakt vad som gäller i klädväg i alla organisationer...sen skall det vara western utrustning på hästen såklart...men det var väl troligen ingen tvekan om :D

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: trazel
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
776
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka