rån kex??

M

milles mamma

en av min sambos släktingar påpekar hela tiden att det e inte ng fara att ge ett barn på ca 7mån rånkex,men det innehåller ju salt.....hur e det igentligen??
 
Sv: rån kex??

Vad jag vet så gav jag det till min son, men bara en kort period. Jag tror inte det är någon fara, det lär väl vara ganska lite salt (och socker?). Men eftersök andra alternativ om du inte gillar att det är salt i, det finns.

Jag gav min son som puffade majsbågar, finns inte överallt, men de är helt naturliga, inget socker eller salt och knastrar som barn gillar, men smälter innan de hinner svälja dom, så de kan inte fastna i halsen. Och stora och greppvänliga är dom.
 
Sv: rån kex??

alltså en dag så gav hon min son det,och när vi skulle åka hem så skrek han i ca 30min ,sen skrek han oavbrutet i ca 30min till och svettades mkt,jag ville åka in till akuten med han men efter det så var allt lungt,jag vill inte att dom ska ge han sånna saker,man har ju fått instruktioner av bvc att inte ge dom ngt salt alls .....
 
Sv: rån kex??

Är du verkligen säker på att det är kexen som orsakade magontet?

Jag har gett mina dom kexen redan från 5-månaders ålder och dom har jag alltid haft med mig.
Kexen alltså!:p
Har räddat mig många gånger när man är och handlar eller när det har blivit tråkigt att sitta på bussen osv..

Men nu är jag en "kass" mamma som aldrig har följt dom där saltråden slaviskt..:angel:

Min minsta är lite över året och han ratar all mat som inte vi andra äter.
M a o så äter han redan kryddat kött och saltade pommesfrites..:o

Å andra sidan så tycker jag att andra måste respektera vad du vill att ditt barn ska äta och inte!!!
 
Sv: rån kex??

ja han brukar aldrig vara på det sättet...han hade inte ätigt nått annat ovanligt den dagen.....han brukar aldrig ha ont i magen å har inte haft det efter den gången heller...
 
Sv: rån kex??

Bra :)
Jag köper inte så ofta kex men bara för ett halvår sedan var det transfetter i de flesta kakprodukter..

Och då är det ju inte skadligt, med något kex emellanåt.
 
Sv: rån kex??

Min son har ätit rån och "snälla" kex från ca halvåret och han var ett "magbarn", men fick aldrig några problem av sådant!

Tycker det är suveränt att sticka till dom när dom är lite kinkiga :p
 
Sv: rån kex??

Jag tror inte att det är nån fara att ge ditt barn de här kexen! Det är det överdrivna användandet av salt och socker som är skadligt för barn, inte det lilla som några kex innehåller....

Att han skrek kan ha berott på andra saker.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 439
Senast: Oh_really
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 288
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 300
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp