Sv: Ramdiskussion och GÄRNA annat med...
Hur otroligt det än låter, tror jag att
jag förstår... Som ni sett på flera av mina foton och videoklipp, så förböjer sig damen, skjuter ut bogar och vad hon nu hittar på.
När jag var på en handikappträning härom året, så hade vi en av instruktörerna som är lite "småkär" i Fatima...
kan man vara annat? Han försökte anpassa lektionen utifrån mig och Fatima, mer än de andra. De andra hade fullt sjå att hänga med, så de fick ofta göra lite enklare övningar som framdelsvändningar i stället för bakdelsvändningar och skänkelvikningar i stället för skolor.
Men... Vi red volter längsfyrkanten och sen när vi gick in på kortsidan, så gick vi in på "bortre" kvartslinjen i öppna/skänkelvikning ställd/böjd åt mittlinjehållet, sen ställde vi om och gjorde volt tillbaka ut mot fyrkantspåret, så att vi kom in i en ny öppna eller sluta (valfritt) fast längs långsidan... Nä, men vad fagerlund då blev det fel i alla fall. Inte motställt ju.
Men i alla fall, så var det en superb övning för Fatima. Hon var hela tiden tvungen att vara fokuserad på mig och mina hjälper. Hon hann inte flyta ut med några utstickande kroppsdelar, utan det hände i stort sett något nytt hela tiden.
Ni ska se den instruktören när han råkar få in mig och Fatima i någon vanlig grupp... Jäsingen säger jag bara, nästa gång får han banne mig rida henne själv.
För man hinner inte med, när han har bommar, volter, galoppfattningar, volt tillbaka övergång till skritt volt åt andra hållet och ny galoppfattning... Ja, ni förstår säkert vad jag menar. Lägger han sen in en skritt på lång tygel också mellan två bokstäver går det bra två varv. Sen är det en viss vit, som GLÖMMER att det brukar vara skritt, när det är lång tygel. Man får vara glad om det är trav, många gånger blir det galopp med sidhopp... Men det är nyttigt, för mig att tänja gränserna för vad jag törs och faktiskt klarar av med min vita dam.
Och som sagt, HAN är superb på att utmana mig. Jag skulle säkert kunna säga nej, det där vägrar jag att göra!!! Men det har jag inte gjort än.
Och jag har inte trillat av heller. Men jag SKA lura upp honom på henne någon gång.