Sv: Ramdiskussion och GÄRNA annat med...
Du har rätt!
Jag måste få hästen rund och avslappnad först, först därefter kan jag rida näsan fram, med stöd såklart, och hur kan du veta?, just övergångar i början är taggande för min.
Jag antar att det kan bero på att jag inte är tillräkligt kvick att aktivera henne i en övergång när det samtidigt finns spännig, vad tror du?
Det här med att ha ett stort kontrollbehov. De behöver oxå- helst- ridas i en rundare form för att kunna slappna av- blunda lite. För att komma dit är sövning bra, även om flash använde övergångar, men som jag bara tycker väcker den- mer.
När hästen är sövd o har lagt sig i en lägre form är den lättare att få till en bra normalform- iom att den förhoppningsvis har lösgjort sig i den lägre o även har svalkat hjärnan lite
Du har rätt!
Jag måste få hästen rund och avslappnad först, först därefter kan jag rida näsan fram, med stöd såklart, och hur kan du veta?, just övergångar i början är taggande för min.
Jag antar att det kan bero på att jag inte är tillräkligt kvick att aktivera henne i en övergång när det samtidigt finns spännig, vad tror du?