Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tinja och jag startar i vår allra första tävling den 14:e. Hon åkte in akut till veterinären i tisdags, extrema magsmärtor som gick ända ut i lederna. Kaosdiarré hos veterinären på kvällen. Mådde bra dagen efter. Hon är helt frisk nu.
Däremot så är hon ju på vila nu, vilket betyder att vi inte direkt har tränat. Har börjat mjukstarta lite idag, och ska fortsätta öva tills på tisdag. Är så nervös!
... Satans också, det tänkte jag inte alls på. Då måste jag mejla min kursledare, för vi skulle åka på tävlingen som avslutning till kursen... Suck, ingenting går rätt för oss. Jag går bara och är orolig för Tinja hela tiden och har dessutom lyckats bli sjuk.Har du kollat upp så att hon inte fått smärtstillande (eller andra läkemedel)? Då har du tävlingskarens på minst 28 dygn.
... Satans också, det tänkte jag inte alls på. Då måste jag mejla min kursledare, för vi skulle åka på tävlingen som avslutning till kursen... Suck, ingenting går rätt för oss. Jag går bara och är orolig för Tinja hela tiden och har dessutom lyckats bli sjuk.
Men vart står det vilka läkemedel som ger vilka karenstider? Jag kan inte hitta någon information alls om hur långa karenstider smärtstillande har. Det finns ju olika, vissa är ju bara på 7 dagar, men jag vet som sagt inte vilka de gäller..Vet själv hur det är!
Man blir så glad när hunden äntligen är bra igen, och så kommer man på det det där
Men vart står det vilka läkemedel som ger vilka karenstider? Jag kan inte hitta någon information alls om hur långa karenstider smärtstillande har. Det finns ju olika, vissa är ju bara på 7 dagar, men jag vet som sagt inte vilka de gäller..
28 dagars karens blir det på vad hon fått. Livet känns rätt pest just nu.http://www.skk.se/Global/Dokument/Utstallning/Nationellt-dopingreglemente-for-hund_T24.pdf
De vanliga smärtstillande (NSAID) har 28 dygns karens, och det har hon troligtvis inte fått pga diarrén. Då är det troligtvis så att hon fått starkare, narkotikaklassade preparat som inte påverkar magen och de kan ha allt från 28 dygn till 6 månader i karens.
Du får be om journalen på måndag så du kan kolla upp vad hon fått och hur lång karens det är.
28 dagars karens blir det på vad hon fått. Livet känns rätt pest just nu.
Men jag missar så mycket mer än bara en Rallytävling, har även en annan officiell grej jag betalat för, plus två stycken väldigt dyra tågbiljetter fram och tillbaka. Plus lite annat skit som hänt. Känns inte kul.Förstår dig.
Sitter själv med en hund som inte får tävla alls pga sin medicin, men dispensmöjlighet finns så jag håller på med dispensansökan.
Men det kommer fler tillfällen för dig! De 4 veckorna komme går snabbare än du tror
Men jag missar så mycket mer än bara en Rallytävling, har även en annan officiell grej jag betalat för, plus två stycken väldigt dyra tågbiljetter fram och tillbaka. Plus lite annat skit som hänt. Känns inte kul.