SödertäljeFy så bökigt det lät! Var är tävlingen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SödertäljeFy så bökigt det lät! Var är tävlingen?
Södertälje
PM för nästa helg. Tävlar både nybörjare och avancerad och de har banvandring samtidigt alt (dubbla starter) precis efter varandra och jag är precis i början på den första. Dessutom känner jag att det är lite väl mycket att stämma av i sista stund med sigge inför avancerad -debut. Men jaja, det löser sig väl.
Ja det kanske är bäst. Rallylydnad brukar vara så trevligt så det bör ju lösa sig.Maila arrangören. Jag har varit med om att man får gå banvandring själv innan/efter.
De brukar vara tillmötesgående.
Jag har fått någon fix idé att jag ska få 100p på vår första start. Helt idiotiskt egentligen för hur många får det egentligen? Fluffisen kan ju knappt gå fot och jag vet inte ens om jag vågar tävla i fortsättningsklass för utan koppel kanske hon rymmer ifrån mig. Herregud alltså.. måste släppa lite på mina krav tror jag. Dessutom får vi inte tävla förrens om tre månader..
Härligt med någon som är lika hopplös!Haha sådär tänker jag också och att varje start måste ge pinne! Och självklart ska hon vara startklar och redo vid 10 månader (fyller åtta 19/6).
Men det kommer gå fint ska du se, satsa på en bra känsla och upplevelse istället? Det är vad jag försöker övertala min hjärna till.
Härligt med någon som är lika hopplös!
Ska försöka med det! Får man bara till en bra känsla och bra kontakt så kan man ju inte vara annat än supernöjd oavsett vad protokollet visar.
@Monifa och @mysboll
Fokusera inte på 100p, särskilt inte på debuten. Känns bara som bäddat för att bli missnöjd. På många tävlingar är det öht ingen på 100p och oavsett är det så mycket som kan hända, särskilt på debuten. Hunden nosar lite så är den borta, eller att ni tar ett steg fel. Särskilt i kombination med nervositet.
Att träna utan koppel och även högerhandling från början är jättebra!
Helsingborg! Du?Vi får heja på varann Vart i Sverige bor du? Tänkte om man kommer stöta på varann på tävling Planerat vart du ska debutera?
Jag veeeeet! Det är bara för att jag såg en som fick 100p på sin första start.. sen att hon har en annan hund med RLD M och detta är min första hund spelar ju ingen roll.@Monifa och @mysboll
Fokusera inte på 100p, särskilt inte på debuten. Känns bara som bäddat för att bli missnöjd. På många tävlingar är det öht ingen på 100p och oavsett är det så mycket som kan hända, särskilt på debuten. Hunden nosar lite så är den borta, eller att ni tar ett steg fel. Särskilt i kombination med nervositet.
Södertälje
Helsingborg! Du?
Tänkte sikta på Söderåsen i september.
Precis. Jag och lagotton har varit uppe på 99 poäng. Vad blev avdraget för om inte för att hon tittade bort en sekund (bristande kontakt drog de för). Så 100 poäng är svårt.@Monifa och @mysboll
Ska också tävla i Södertälje i nybörjare B och C startar vi. Båda starterna är på eftermiddagen så jag hoppas att det inte blir för mycket för lill tjejen.
Knäppis, släpp de tankarna 70p är kvalificerande, sedan är det skitsamma om ni hade 70p eller 99p, kvalificerande är det ändå och det viktigaste hela tiden är att ni har roligt och att det känns bra.Jag har fått någon fix idé att jag ska få 100p på vår första start. Helt idiotiskt egentligen för hur många får det egentligen? Fluffisen kan ju knappt gå fot och jag vet inte ens om jag vågar tävla i fortsättningsklass för utan koppel kanske hon rymmer ifrån mig. Herregud alltså.. måste släppa lite på mina krav tror jag. Dessutom får vi inte tävla förrens om tre månader..