Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två kvalificerande resultat med tanten, så nu har vi diplom även i fortsättning :bump:
Blev lite flams och trams även i andra starten, men glädjen är huvudsaken. 86 respektive 78 poäng.
Tyvärr hade inte klubbens rosetter kommit, funderar på att beställa en på nätet.

Efteranmälde labben till nybörjarklass. Och han gjorde sin bästa runda någonsin - 80 poäng! Mattehjärtat smälter av stolthet.

Kollade upp på riktigt istället för att lita på mitt lite halvtaskiga minne. Kortison var tydligen vad hon fick, vilket i värsta fall ger 14 dagars karenstid. (Finns två olika sorter, ena ger 7 dagar, andra 14.)

Blir ju ingen rallytävling iallafall, men känns bra att tågbiljetterna för nästa grej inte var pengar i sjön :D

Vi var ju i Södertälje och tävlade igår. Första gången på gräs som luktade väldigt spännande. I första starten fick vi 74 poäng och vårat första godkända resultat! Jag lyckades räkna fel när jag skulle gå bakåt och det kostade oss tio poäng. I andra strarten som var ganska nära inpå lyckades jag gå åt fel håll i slalomet så minus tio poäng där också. Vi slutade på 65 poäng i den starten. Lite trassel i början men efter halva banan hade Milla jättefint fokus och sitt stå gick bra!

Trots att det vara en ganska stor tävling tycker jag att de hade styrt upp det väldigt bra. Vi fick en medalj för den godkända rundan och ett tröstpris för den andra. :)

13415545_10208202268272269_5850959577113907872_o.jpg

Tycker dock att det är lite tråkigt att jag inte känner mer folk som delar mitt hundintresse. Pojkvännen får följa med men han tycker nog inte att det är så roligt. :(

Vi var ju i Södertälje och tävlade igår. Första gången på gräs som luktade väldigt spännande. I första starten fick vi 74 poäng och vårat första godkända resultat! Jag lyckades räkna fel när jag skulle gå bakåt och det kostade oss tio poäng. I andra strarten som var ganska nära inpå lyckades jag gå åt fel håll i slalomet så minus tio poäng där också. Vi slutade på 65 poäng i den starten. Lite trassel i början men efter halva banan hade Milla jättefint fokus och sitt stå gick bra!

Trots att det vara en ganska stor tävling tycker jag att de hade styrt upp det väldigt bra. Vi fick en medalj för den godkända rundan och ett tröstpris för den andra. :)

Tycker dock att det är lite tråkigt att jag inte känner mer folk som delar mitt hundintresse. Pojkvännen får följa med men han tycker nog inte att det är så roligt. :(

Håller du till i Södertäljeområdet så är det bara att hojta till. Jag skulle gärna ha folk att träna med. :)

Listade ju aldrig ut vem du var! Rallytävlingar tycker jag är de med trevligast och mest lättpratade människor! :) även min sambo var måttligt road över att vara med (tvunget pga bebis).

Grattis! Jag åker alltid själv på tävlingar men hittar alltid nån/några att prata med iaf :)

Listade ju aldrig ut vem du var! Rallytävlingar tycker jag är de med trevligast och mest lättpratade människor! :) även min sambo var måttligt road över att vara med (tvunget pga bebis).

Nej men just det, det glömde jag ju svara på! Jag har en cavaliertik som precis fyllt ett, finns en bild på henne lite längre upp och så har jag lyckats ha det mesta av mina hundgrejer i lila haha ;). Vem var du då? :)

Tränat lite ikväll i källaren :D Börjat träna lite mer på att ha hunden på höger sida och det gick rätt bra! Tränade sitt, ligg, stå och framförbyten.

Fick PM idag för vår debuttävling i fortsättning så nu känns det mer på riktigt :nailbiting:

Upptäckte nu att det kommer bli en start på morgonen och en på eftermiddagen när det är tävlingen som har dubbla starter... Känns inte speciellt lockande :/

Lång dag men skönt att hinna ladda om samtidigt!
Jo... Jag funderar dock på om jag bara ska anmäla till den som är på morgonen, just för att få komma hem någon gång... Blöh. Nu håller jag med bukefalisten här ovan som ville ha träningsvänner osv, det hade ju varit helt ok med heldag om jag tex kunnat sitta och fika med någon i väntan mellan starterna...

Jo... Jag funderar dock på om jag bara ska anmäla till den som är på morgonen, just för att få komma hem någon gång... Blöh. Nu håller jag med bukefalisten här ovan som ville ha träningsvänner osv, det hade ju varit helt ok med heldag om jag tex kunnat sitta och fika med någon i väntan mellan starterna...
Man hittar alltid någon! Var är tävlingen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka